זה לא משנה אם שיש לך ג'וב רציני או רק עבודה זמנית, בוודאי שמעת אין ספור פעמים על עולם ההייטק וככל הנראה את הרצון להגיע לשם. אבל אתה בטח חושב לעצמך: "אין לי זמן ללמוד עכשיו בטכניון למשך 3 או 4 שנים, ובטח לא להתקבל לשם" או "אני בכלל לא מתאים לעולם הזה". אז הרשה לי לנפץ לך את האשליה, כיום, קיימים מגוון מרכזי הכשרה המספקים לימודים בצפון שיכולים להכשיר אותך בצורה המושלמת ביותר לעולם ההייטק.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)

עולם ההייטק יכול להתאים גם לך

פגשתי עשרות אנשים במהלך חיי, שחלמו להגיע לעולם ההייטק, אבל הם היו בטוחים שהם צריכים להיות מתכנתים או אנשי סייבר בשביל להצליח. והאמת היא? שיש בכך משהו, אבל קיימים שני תחומים נוספים, שאינם מצריכים ממך ללמוד את התחומים הללו, למעשה, כיום (לעומת פעם) מספיק קורס הייטק באורך 4 עד 5 חודשים על מנת לקבל את ההכשרה הנכונה ולהגיע אל התעשייה.
אז לאילו תחומים אני מתכוון? הראשון הוא בדיקות תוכנה (QA) והשני הוא ניהול רשתות, הביקוש עבור שני התחומים הללו הוא עצום, במיוחד באיזור הצפון. רוצים לשמוע עליהם עוד? להלן הפירוט על שני התחומים.

האנשים שאחראים על איכות התוכנה - QA

אני משוכנע שיצא לכם לשמוע על התחום, ואם לא, אז אשמח לפרט לכם: פיתוח תוכנה (או כל מוצר דיגיטלי אחר, כגון אתרי אינטרנט, אפליקציות, משחקים ועוד) עובר תהליך מורכב וארוך על מנת לצאת לשוק. בתחילה, מאפיינים את המוצר, לאחר מכן, הוא עובר אל צוותי הפיתוח, כשמקביל הוא עובר אצל אנשים הקראייטיב, כשזה כולל מעצבים גרפיים, אנשי UI/UX, מנהלי תוכן ועוד.
במהלך הפיתוח, או לקראת סיומו, תפקידם של אנשי בדיקות התוכנה נכנס לעניינים, הם בודקים את התוכנה בכל רמ"ח איבריה ומוודאים שהיא באמת עובדת בכל אספקט אפשרי, ראשית כל, הם יבדקו אם היא בכלל עומדת על הציפיות שהוגדרו אליה מראש (מזכיר לכם, האיפיון הראשוני של המוצר), כשעוד לפני כן, אותו בודק תוכנה (או צוות של בודקי תוכנה, תלוי בגודל החברה והתקציב שלה) מוודא שהתוכנה עובדת כמו שצריך.
לאחר מכן, אנשי ה-QA (בודקי תוכנה בעברית), בודקים את המוצר הדיגיטלי בכל אספקט אפשרי אחר, ברמת חוויית המשתמש, שפה, שאין בעיות תפעול שונות, מה קורה כשמספר אנשים מתחברים לתוכנה (בדיקת עומס) ועוד ועוד.
בשביל לקבל את ההכשרה הנכונה אל התחום, אין צורך בידיעת שפות תוכנה או פיתוח, אלא נטו לעבור את ההכשרה הנכונה. קיימים מקומות מסוימים, כמו האקריו למשל, המספקים לימודים בצפון ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר.
בתוך כ-4 חודשים, במסלול לימודי בוקר, לומדים את כל התחומים החשובים בעולם ה-QA. מכירים את כל סוגי בדיקות התוכנה השונות, את עולם המחשבים לעומק, התפעול שלו ועוד. כך שכל אדם שמגיע ללא רקע או ניסיון לקורס, בסיום הלימודים, יוכל להגיש את מועמדתו בתור איש QA חיוני והכרחי לכל ארגון אשר ירצה את שירותיו.

ניהול רשתות ואבטחת מידע - כי דבר שחשוב מזה

כמעט ואין מקום עבודה או משרד שלא קיימת בו רשת מחשבים, החל מקופות חולים, בתי ספר, בתי קולנוע וזה ממשיך אל משרדי פרסום, הייטק ועוד. ולכאן נכנס תפקידים של מנהלי הרשתות, עליהם לוודא שכל מערך האינטרנט של אותו ארגון עובד כשורה ושאין בעיות טכניות לעובדים השונים.
אילו בעיות טכניות אתם שואלים? החל מ: "המחשב שלי לא עובד" ועד לבעיות רציניות בחיבור של המחשב לרשת (ברוב המקומות רוב המידע נשען על ענן או בשרת וירטואלי, ובמקרים מסוימים הסנכרון בין המחשב לבין אותה הרשת אינו מתבצע כמו שצריך).
כמובן שזהו רק תפקידו הראשון של מנהל הרשת, בהמשך, כשהוא צובר ניסיון, הוא מקים מערכים שלמים של רשת בארגון ואף דואג שאין גורמים אשר יכול לגרום נזק לאותו ארגון מבחינת אבטחת מידע. כמובן שאין מדובר באנשי סייבר, אבל אותם מנהלי רשתות אמורים למנוע תקריות מביכות שיכולות להתרחש באותו ארגון מבחינת תקיפה של האקרים.
אז אם תהיתם, גם פה האקריו נכנסת לעניינים, כשהיא מציעה לימודים בצפון של ניהול רשתות ואבטחת מידע במשך כחצי השנה, המסלול כולל את כל החומרי הלימודים שיש לדעת על מנת להפוך למנהל רשת מדופלם ובנוסף לכך, היא מלמדת את התכנים הנכונים ביותר על מנת להצליח במבחני ההסמכה השונים בתעשייה.

מסקנה אחת אחרונה

המשכורות של אנשים QA ומנהלי רשתות בתחילת דרכם נעה בין 9,000 ל-10,000 ש"ח, כשזה רק הולך ומשתפר עם השנים והניסיון שהם צוברים.
בשורה התחתונה, אם אין לך ניסיון או ידע טכני בעולם הרשתות או ההייטק, אין זאת אומר שאתה לא יכול לפרוץ ולהגיע לשם, כל עוד יש בך את הרצון והיכולת, קיימים מספיק מקומות המספקים לימודים בצפון שיוכלו לתת לך את ההכשרה והמקצוע הנכון על מנת לפתח קריירה איכותית ומדהימה בעולם ההייטק המרהיב.