ההזמנה שעשיתי ביום שישי לארבעה קרובי המשפחה שהגיעו עימי ל"פיצה גלעד" היתה בעייתית למדי, כפי שהתגלה לי מאוחר מדי - לא רק מבחינת תוכנית החלוקה, אלא גם מבחינת בחירת המנות.
3 צפייה בגלריה
מה עם תוכנית החלוקה? | צילום: אשר קשר
מה עם תוכנית החלוקה? | צילום: אשר קשר
מה עם תוכנית החלוקה? | צילום: אשר קשר
יכולתי אומנם לשלוח אצבע מאשימה לכיוון המלצר החביב על חוסר העניין שגילה בהזמנה שלי, לא ניסה להציע חלופות והלך כצאן אל הטבח (ולמען הסר ספק, ננקד: טַבָּח), אבל בדיעבד נותר לי להאשים רק את עצמי. כמו תמיד, בעצם.
דופן אחת מגולגלת
חמש שנים חלפו מאז פקדתי את "פיצה גלעד" במושב שקף שבמזרח לכיש בלילה קר של אוקטובר, מול נופו המאיים קמעה של היישוב בית עווא, שבתיו מיתמרים מעל גדר ההפרדה.
אז גלעד רוזנבלט עשה את הפיצות הנהדרות והמקוריות שלו בתוך תנור פיצה מרשים, ששכן יחד עם כל הציוד שלו בקונטיינר ממתכת, ויצא לחלק אותם ללקוחות ביישובים הסמוכים, כי מה כבר יש לעשות במזרח לכיש אחרי 20:00 בערב.
מאז, כך שמעתי, העסק התרחב. בשנים האחרונות "פיצה גלעד" פועלת בכל יום ובימי שישי רוזנבלט פותח את המקום כבר בבקרים ומקיים מסורת של פיצה וכנאפה עד כניסת השבת.
חשבתי לתומי שזה יהיה נחמד לעזור לבחור צעיר להתפרנס קצת, אבל כלום לא הכין אותי למראה עשרות האנשים שמילאו את המקום, בעיקר צעירים ומשפחות שרכביהם, אופנועיהם וטקרטורוניהם מילאו את מגרש החניה המאולתר, שהדרך אליו מתאימה אומנם בעיקר לרכבי שטח אבל גם פורד פיאסטה עומדת בה באופן חד־פעמי.
ישנו שטח ישיבה בחוץ ויש גם בתוך אוהל מאוורר באופן יעיל למדי, שדופן אחת שלו - זאת שפונה לבית עווא - מגולגלת כלפי מעלה וחושפת נוף קדומים נאה. מלצרים ומלצריות נכנסו ויצאו, נושאים מגשי פיצה וטסי כנאפה, שומרים על קור רוח למרות הלחץ ולמרות כמה מריבות מקומיות בין כלבים שרק הכירו כרגע ורצו להראות מי כאן בעל הבית.
סוגיית הארנצ'יני
כמנות ראשונות הזמנו ארנצ'יני וסלט קפרזה. עם סלט הקפרזה לא היתה בעיה. כדור המוצרלה נקרע לארבע חתיכות כך שלא התעורר ויכוח כיצד תתבצע תוכנית החלוקה. הסלט היה נהדר, מרענן ומשובח: מוצרלה דה בפאלו טרייה, בזיליקום טוב ועגבניות שרי ליקופן מענגות.
3 צפייה בגלריה
סלט מרענן, נהדר ומשובח | צילום: אשר קשר
סלט מרענן, נהדר ומשובח | צילום: אשר קשר
סלט מרענן, נהדר ומשובח | צילום: אשר קשר
הבעיה התגלתה בארנצ'יני; לאו דווקא בטעם, שהיה טוב למדי, אלא במספר, כי קיבלנו שלושה כדורים בלבד. הארנצ'יני הוא במקור מאכל רחוב סיציליאני שקיבל את שמו בשל צורתו וצבעו: פירוש המילה באיטלקית הוא תפוזים קטנים. הארנצ'יני ב"פיצה גלעד" הוא כדורי אורז־ריזוטו ממולאים בתבלינים, פטריות פורטובלו וגבינת מוצרלה, מטוגנים ומצופים בפירורי לחם, המוגשים על שכבה דקה של יוגורט קר ושלולית רסק עגבניות.
אבל כל המידע הזה חסר ערך, כי באף מקום לא כתוב איך מחלקים שלושה כדורי ארנצ'יני לארבעה אנשים בלי להסתמך על רצונו הטוב של מישהו מהנוכחים שיוותר על חלק מסוים, בעיקר כי לוויתור כזה יש מחיר בשלב מאוחר יותר, גם במשפחות הכי טובות (ואנחנו די כאלה).
למרבה השמחה וטובת השקט הנפשי, אף אחד לא ויתר. אז חילקנו שני כדורים לחצאים ואת הכדור הנותר לרבעים. נכון, זה לא היה מדויק, כצפוי, ומבטים חשדניים הוחלפו (גם כן כצפוי), אבל זה עבר בשלום, למרות שהתגלו קשיים בחיתוך מדויק במזלג (כי משום מה ב"פיצה גלעד" אין סכינים. משום מה גדול אף יותר הוא שב"פיצה גלעד" אין גם צלחות).
שום שמום
אבל כל זה התגמד כאשר הפיצות הגיעו, וכאן התגלתה הבעיה האמיתית של הארוחה. הזמנו שתי פיצות משפחתיות, שתיהן לא ממש שגרתיות - כמנהג המקום: הראשונה עם בזיליקום טרי, פרוסות אגסים וגבינת עיזים, והשנייה עם פטריות פורטובלו, שום וגבינת עיזים.
אני מבקש מעט כנות עכשיו: מי האידיוט שמזמין את הצירוף הזה? זה כמו שעורך מוזיקלי בתוכנית רדיו ישים את שופן אחרי הסקס פיסטולס.
3 צפייה בגלריה
"פיצה גלעד". המלצרים שמרו על קור רוח למרות הלחץ | צילום: אשר קשר
"פיצה גלעד". המלצרים שמרו על קור רוח למרות הלחץ | צילום: אשר קשר
"פיצה גלעד". המלצרים שמרו על קור רוח למרות הלחץ | צילום: אשר קשר
שניהם מצוינים, אבל מי יכול להעריך כיאות את הסונטה לפסנתר ולצ'לו בסול מינור, אופוס 65, אחרי שהראש ניסה לעבד את האיכויות המוזיקליות המפוקפקות של God Save the Queen?
וזה בדיוק כמו שאחרי סלייס עם פטריות פורטובלו ושום, טעים ונהדר, מישהו יכול להעריך יצירת גורמה כמו אגסים, בזיליקום וגבינת עזים? אף אחד. שום שמום. וחבל, כי מי שאכל רק את פיצת האגסים אמר שהיה נפלא, והצטער בשבילי תוך מבט של רחמים שלא התחלתי איתה קודם, כי ברור שאי אפשר לעשות את הדרך ההפוכה.
המלצר אמר לנו שאם אנחנו מעוניינים בכנאפה לקינוח יש להזמין אותה כשהפיצות מגיעות לשולחן, ועשינו כדבריו. כאן, למרות שהיה טעים, היתה תחושה קלה של טיפונת אכזבה כי בארבעים שקל לכנאפה היה אפשר לצפות למעט יותר גבינת עיזים.
אבל מלבד זאת הכנאפה היתה טובה, כזו שבוודאי גם השכנים מבית עווא, הנמצאת מרחק יריקת גלעין זית קלמטה, היו מרוצים ממנה - אם כי שם בוודאי המחירים מעט שונים. מאידך גיסא, משיקולים ביטחוניים ברורים עדיף לאכול כנאפה כאן בשקף, ויחד עם הקפה השחור שמקבלים על חשבון הבית זה אפילו כמעט משתלם.
מראה מקום: "פיצה גלעד", מושב שקף
שעות פעילות: א'-ה' 17:00-23:00, ו' (כנאפה) 10:00-15:00
טלפון: 054-2207753
פסקול: כלבים
תג מחיר: ארנצ'יני - 37 שקל, קפרזה - 36 שקל, פיצה אגסים - 60 שקל, פיצה פטריות ושום - 65 שקל, כנאפה - 40 שקל, בירה בנדיקטינר - 20 שקל, סודה - שמונה שקלים; סך הכל: 266 שקל