מייק ברנט נחשב עד היום לאחד מהזמרים הישראלים המצליחים ביותר בכל הזמנים ולאגדה בינלאומית־ישראלית.
במשך הקריירה הקצרה שלו הצליח להוציא עשרות להיטים שכבשו את פסגות המצעדים, לככב על שערים של מאות מגזינים ולהופיע מול אלפי מעריצים ומעריצות.
2 צפייה בגלריה
להקת אמני השמים מלון דן כרמל בחיפה 1967-1965
להקת אמני השמים מלון דן כרמל בחיפה 1967-1965
להקת אמני השמים מלון דן כרמל בחיפה 1967-1965
(צילום: אוסף משפחת ברנד מוזיאון העיר חיפה)
כארבעה עשורים אחרי מותו הטראגי תקליטיו ושיריו עדיין נמכרים בעותקים רבים בארץ ובעולם.
התערוכה על חייו ודמותו נולדה בעקבות תרומת אוסף ייחודי ונדיר של צביקה ברנד, אחיו הצעיר של מייק, ויונה ברנד, אחייניתו של מייק, לאוסף של מוזיאון העיר חיפה.
קראו גם:
האוסף כולל פריטים מקוריים שנשמרו ונאספו במהלך חייו ולאחר מותו של מייק ברנט. האוסף מכיל פרסים ותקליטי זהב בחייו ולאחר מותו, תמונות נדירות מאלבומי משפחה, אלבומי מעריצים, שערי מגזינים מקומיים ובינלאומיים שהוקדשו לו, פריטי אספנות, מזכרות, פתקים ומכתבים בכתב ידו של מייק, פריטי לבוש ועוד.
התערוכה בוחנת את האוסף ואת סיפור חייו המופלא של מייק ברנט – משה ברנד במקור – על פני התפתחות התרבות והמוזיקה המקומית בארץ, וביחס לאירועים מכוננים שקרו במדינת ישראל.
התערוכה סוקרת את מסלול חייו: שנות ילדותו והתחנות המשמעותיות שלו, כדור שני לניצולי שואה בחיפה, העיר שבה גדל בשנות החמישים ; התפתחות הקריירה המוזיקלית שלו בארץ והופעותיו עם להקות שונות ; הפיכתו לכוכב על בשנות השבעים, שזכה להצלחה מסחררת בצרפת ושאלבומיו נמכרו במיליוני עותקים - ועד לתאריך 25 באפריל 1975, היום שבו שם קץ לחייו בפריז בהיותו בן 28.
2 צפייה בגלריה
שעון קיר מייק ברנט עם תקליטי זהב  (1972)
שעון קיר מייק ברנט עם תקליטי זהב  (1972)
שעון קיר מייק ברנט עם תקליטי זהב (1972)
( צילום: אוסף משפחת ברנט מוזיאון העיר חיפה)
לצד הפריטים ההיסטוריים מוצגות בתערוכה יצירות אמנות, איורים וכרזות שנוצרו במיוחד כתגובה לאוסף על ידי אמנים ואמניות.
יואב קוטנר, שדרן, עורך המוזיקה המיתולוגי וזוכה פרס אקו"ם הוא היועץ המדעי של התערוכה. לדבריו, "אצל מייק ברנט הכול הפך זוהר ונוצץ כמו באמריקה - המראה החיצוני, הלבוש, ההתנהלות האמנותית, היחס אל התקשורת והקהל, ומעל הכול – הקול, דרך השירה והשירים ששר.
"הוא גדל והתעצב באווירה שבה הזמרות, הזמרים וההרכבים הגדולים בזמר העברי לא היו "כוכבים". הם היו חלק מהחבר'ה, לא מתבלטים, לא "משוויצים", לא מתחפשׂים ומאמצים תדמיות כדי להפוך לאחרים כשהם עולים לבמה. הביטוי התנכ"י "והצנע לכת" לא היה רק הסיסמה של בית הספר הריאלי בחיפה אלא קו מנחה למיינסטרים הישראלי, ולא בתחום התרבות והבידור בלבד אלא בחיים עצמם.
"מייק ברנט רצה להיות שונה – לא להיות חלק מהתרבות הישראלית העממית, לא להשתייך לקבוצת "הילדים הטובים" שהולכים לתנועות הנוער ורוקדים ריקודי עם. הוא נמשך אל המוזיקה שמחוץ לזרם המרכזי השולט, אל החדש, הנועז, השונה. הוא רצה להיות חלק מהמוזיקה שנחשבה במשך שנים רבות לנטע זר בתרבות הישראלית".
אוצרות התערוכה: עינבר דרור לקס ויפעת אשכנזי
אירוע פתיחה: 21.5.2022, נעילה: 30.5.2023, מוזיאון העיר, שד' בן גוריון 11, המושבה הגרמנית, חיפה