השנה האזרחית החדשה התחילה בהגשמת חלומות עבור היוצרת והשחקנית עדי אברהמי. אחרי שנים שהיא חורשת את הבמות ברחבי המדינה ועסוקה בהופעות, כתיבה והלחנת שירים, סוף־סוף היא הוציאה את אלבומה הראשון "זה מתחיל בצעד".
הסגנון המוזיקלי של השירים והאלבום כולו הוא שילוב בין פופ ישראלי עכשווי, מוזיקה ישראלית קלאסית והרבה מאוד אינטליגנציה ותחכום.
עכשיו, כשהיא ממש על סף הפריצה הגדולה לה חיכתה, יש לה המון מה להגיד על התעשייה, הפער בין ההצלחה בשטח לזמן שלקח לרדיו להכיר בה ואפליית נשים בהשמעות.
4 צפייה בגלריה
עדי אברהמי
עדי אברהמי
עדי אברהמי
(צילום: משה צ'יטיאת)

"החלטתי שהרדיו כבר יבוא"

אברהמי, בת 32, מתגוררת כיום ברמת גן, אמצעית בין שני אחים. להוריה יש עסק משפחתי של השכרת ציוד והגברה לאירועים ("בהופעות שלי אני מסודרת"). את ילדותה העבירה בשכונת יד אליהו בתל אביב ולמדה ב'תיכון חדש'. בצבא היא שירתה כמדריכת תותחנים ולאחר מכן התקבלה ל'בית צבי'.
"תמיד הייתי ילדת במות ששרה, משחקת ורוקדת", היא אומרת. "הייתי בצופי תל אביב מכיתה ז' עד י"ב והרגשתי על הבמה כאילו אני בבית".
כשהגיע הזמן להתגייס הכיוון היה ברור. "כשלא התקבלתי ללהקה צבאית לקחתי את זה מאוד קשה. הרגשתי ריק ותסכול גדול. הרגשתי קיצוניות בין ילדה שרגילה ל'אור הזרקורים' לילדה שפתאום מוצאת את עצמה עוסקת בפצצות וטנקים. כחלק מהפורקן הייתי יושבת בשיעורים הצבאיים וכותבת מכתבים לעצמי. המכתבים הפכו לשירים שהפכו עם השנים לאלבום שנגנז".

4 צפייה בגלריה
עדי אברהמי. "אמא אמרה שהיא יודעת שנועדתי לבמה"
עדי אברהמי. "אמא אמרה שהיא יודעת שנועדתי לבמה"
עדי אברהמי. "אמא אמרה שהיא יודעת שנועדתי לבמה"
(צילום: גיל חיון)

מה קרה לאלבום?
"לצערי נתתי לקולות של אנשים להשפיע עלי. בן זוגי דאז ועוד שדרן רדיו עימו נפגשתי אמרו לי שעדיף למחוק אותו כי הוא לא מספיק מגובש. שמתי הרבה משקל על המילים שלהם ומחקתי את כל השירים. זו הייתה טראומה כי שמתי את כל החסכונות שלי ואת הלב שלי על האלבום הזה. חשבתי לעצמי איך אתחיל מחדש ואם בכלל? לקחתי לי פסק זמן של שנתיים לאחות את השברים".
אותו שדרן רדיו עימו עדי נפגשה, לא רק אמר לה לגנוז את האלבום אלא השאיר בה צלקת נוספת. "אחרי שהשמעתי לו את השירים הוא ניסה לנשק אותי. למזלי, התעשתתי ומצאתי את הכוחות לעצור אותו, אבל באותו הרגע קיבלתי החלטה – קודם להצליח בעצמי והרדיו כבר יצטרף.
"זה עדיין כואב, זו חוויה שנחרטה לי חזק. באותה נקודה הרגשתי שהגבולות נמתחים ולא לטובה. כשהתחזקתי החלטתי שאני לא פונה יותר החוצה לקבל תשובות ואישורים. כי העולם שבו אנחנו חיים הוא לא תמים, ועדיף להקשיב ולסמוך אך ורק על עצמנו. זה מתבטא לדוגמא בשיר "האמת" (הסינגל האחרון שיצא ־ ל"ו) בו אני מתעמתת עם המציאות של להיות זמרת בישראל בת ימינו כשכל בית מתאר מעין "כישלון" בדרך, שבהמשך מתברר כהצלחה גדולה".
הסינגל זכה להשמעות בגלגל"צ, בפלייליסט "פופ ישראלי" בספוטיפיי, פלייליסט "קול רגע" ברדיו צפון וברדיו ירושלים.

4 צפייה בגלריה
עדי אברהמי בהופעה. "כשלא התקבלתי ללהקה צבאית לקחתי את זה מאוד קשה"
עדי אברהמי בהופעה. "כשלא התקבלתי ללהקה צבאית לקחתי את זה מאוד קשה"
עדי אברהמי בהופעה. "כשלא התקבלתי ללהקה צבאית לקחתי את זה מאוד קשה"
(צילום: משה צ'יטיאת)

באופן כללי לא פשוט להיות זמרת בארץ, מה אומרת המשפחה?
"אמא שלי ניסתה לעשות איתי שיחות של 'למה את צריכה את זה'? כי היא ראתה את השבר, את הקשיים והאתגרים שעברתי והשוותה גם בין צעירים בגילי שכבר חסכו כסף לדירות.
"היא אמרה לי:' אולי בכל זאת עדיף להתמקצע במשהו אחר?' ואני אמרתי לה שנולדתי לבמה ושתשמור את הדאגות בלב, כי אני צריכה רוח גבית. שבועיים לאחר השיחה העליתי מופע בגריי ביהוד והיה סולד אאוט. הייתה הופעה מטורפת. בסוף ההופעה אמא ואני נשארנו אחרונות במועדון היא אמרה לי כמה היא גאה בי ושהיא רואה ויודעת שנולדתי לבמה. היום אמא שלי כבר מנהלת את הקריירה המוזיקלית שלי ומרגישה שההצלחה שלי זו ההצלחה שלה".

השיר הכי משוזם


לפני כשנה יצא השיר "זה מתחיל בצעד" וקידם אותה צעד ענק אל עבר היעד.
השיר זכה להצלחה אדירה ברשת, בלי שום גיבוי מתחנות הרדיו, שבר את רף המיליון צפיות (לא ממומנות) ברשתות החברתיות, נכנס ל-50 המושמעים של ספוטיפיי בישראל ואפילו הפך לצלצול של עשרות בתי ספר, המנון של עמותות ונלמד אפילו בקורסי מפקדים בצבא. השיר אפילו הושמע לאסירים בתהליך שיקום בבתי כלא במטרה להעצים אותם.

4 צפייה בגלריה
עדי אברהמי. "אחרי שהשמעתי לאותו שדרן רדיו את השירים הוא ניסה לנשק אותי"
עדי אברהמי. "אחרי שהשמעתי לאותו שדרן רדיו את השירים הוא ניסה לנשק אותי"
עדי אברהמי. "אחרי שהשמעתי לאותו שדרן רדיו את השירים הוא ניסה לנשק אותי"
(צילום: עומר קורן)

לאחרונה, השיר שבר שיא נוסף – כשהושמע בתוכנית המצליחה "הבוזגלוס".
ידעת שהשיר יושמע בתוכנית?
"זה הושמע בפרק חשוב שבו מאור בוזגלו פורש מהכדורגל ואשתו מירן מקדישה לו שם את השיר ואומרת לו 'תקשיב למילים'. האמת שבאותה תקופה מירן בוזגלו העלתה המון סטוריז עם השיר שלי. היא הכירה את השיר כי בבית הספר של הבת שלה השיר הפך לצלצול.

קראו גם:

"היא מאוד אהבה את השיר ופירגנה לי באינסטוש. לקראת הפרק היא כתבה לי שהשיר יושמע. כשהפרק עלה לאוויר מיליון אנשים תייגו אותי וקיבלתי מלא הודעות, זה היה מרגש מאוד. הוא הפך בין רגע לשיר השני הכי 'משוזם' בישראל".
בימים אלה עובדת אברהמי על אלבום שני ומתכוננת להופעה גדולה ב־1.3 במועדון הגריי בתל אביב. "השירים שלי בעצם מבקשים להעביר לכל מי ששומע אותם להמשיך למרות הקשיים הרבים שעומדים בדרך".