אחרי יותר משלושה עשורים בפוליטיקה המקומית, מתוכם חמש שנים כראש עיריית קרית ביאליק, רפי ורטהיים תולה את המפתחות. בשיחה עם "ידיעות המפרץ" הוא מסכם את תקופתו בפוליטיקה, מבקר את הקדנציה האחרונה ומעריך את העתיד.
ורטהיים החל את דרכו בפוליטיקה המקומית לפני 33 שנים. 10 שנים מתוכן היה סגן ראש עיר וממלא מקום של ראש העיר לשעבר, דני זק. קדנציה שלמה, חמש שנים, היה ראש עיריית קרית ביאליק, עד שנוצח בבחירות על ידי סגנו, ראש העיר היום, אלי דוקורסקי.
1 צפייה בגלריה
רפי ורטהיים. צילום: דורון גולן
רפי ורטהיים. צילום: דורון גולן
רפי ורטהיים. צילום: דורון גולן
בקדנציה האחרונה היה ורטהיים אופוזיציונר לוחם יחד עם חברו לסיעה, צביקה ברקאי. "זה מה שהתושבים רצו הפעם, וזה בסדר", אמר השבוע ורטהיים. "אני קצת מאוכזב, אבל אחרי 33 שנה, עשיתי את שלי, תרמתי את חלקי, ואני בטוח שאמשיך לתרום הלאה, ואעשה את זה בכל מסגרת שאוכל".
אז זאת פרישה מהפוליטיקה? "אני פורש ממועצת העיר, שם הייתי היחיד שהסכים להרים את הראש ולהגיד מתי המלך הוא עירום. הביקורת שלי היתה עניינית. יש דברים שהם לא בסדר, ואני מחיתי, ויש דברים שהם בסדר, ואני בירכתי על כך. אמשיך לעשות זאת, בדרכים שלי. אני עובד עכשיו לטובת התעשייה בארץ. אני מלמד בבראודה ובמקומות אחרים".
מה דעתך על התוצאות? "דוקורסקי הצליח בצורה יפה. בירכתי אותו מיד לאחר מכן. אני גם מברך את ירון סלמן, עזרתי לו להיכנס. "אני חושב שהמאוכזב העיקרי במערכת הבחירות הזאת הוא ירון מזוז, שהפסיד מנדט. סגן שר במדינת ישראל, בנוסף לצוות, שהשקיע המון בבחירות. אנחנו השקענו בצורה מאוד צנועה לעומת אחרים".
למה בכלל התמודדת שוב? "כי אני חושב שיש לי מה עוד לתרום. אבל היה חשוב לי שצעירים ייכנסו, לכן הייתי מספר 2".
איך לדעתך תיראה האופוזיציה עכשיו? "הרכב המועצה הוא קצת משונה, כי הוא נוטה לכיוון אחד, לכיוון הליכוד. אבל זה מה שהציבור רוצה. אני מקווה שיהיה מי שיקום וישמיע ביקורת אם צריך, ולא יהיו יסמנים כמו בקדנציה החולפת, שזה היה בצורה מאוד בוטה ובולטת. גם כשצדקתי בביקורת, הם לא העזו להרים את הראש ולהגיד מה שהם חושבים. היחיד שקיבל את הביקורת בצורה עניינית זה היה דוקורסקי בעצמו, ואני חושב שבזה הצלחתי".
תתמודד בעוד מערכות בעתיד? "אני לא יודע, אני בעוד שלושה חודשים בן 77. התרומה שלי ב-33 שנותיי במועצת העיר היתה מספיק גדולה כדי שאוכל להשקיע בנושאים אחרים".