הדרמה הגדולה ביותר התרחשה בחיפה. ראש העיר, יונה יהב, ספג תבוסה כואבת ליריבתו עינת קליש-רותם. בעוד שהוא קיבל 38 אחוז מהקולות, קליש קיבלה 56 אחוזי תמיכה. לקרית חיים יהיו, נכון לעכשיו, שני נציגים במועצת העיר, מוטי בליצבלאו ואלי בן דיין.
3 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם. צילום: גיל נחושתן
עינת קליש רותם. צילום: גיל נחושתן
עינת קליש רותם. צילום: גיל נחושתן
למרות שהתוצאות אינן סופיות, ליהב זה כבר לא ישנה. הניצחון של קליש הוא ודאי ומוחלט, וחיפה נפרדת מיונה יהב אחרי 15 שנות כהונה. כבר במהלך היום הרגישו במטה יהב שהכף אינה נוטה לעברם, אך למרות זאת יהב נלחם עד לרגע האחרון.
בשעות הערב, כשהעייפות ניכרת על פניו, הגיע לסיור קלפיות בקרית חיים ושמואל. חלק מהנוכחים קיבלו אותו במפגן תמיכה, ואחרים צעקו מרכבם 'יונה, לך הביתה'. וכך באמת היה. זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות מטה יהב כבר היה כמעט ריק מאדם, בעוד שבמטה קליש היתה שמחה גדולה.
3 צפייה בגלריה
יונה יהב, צילום: אלעד גרשגורן
יונה יהב, צילום: אלעד גרשגורן
יונה יהב, צילום: אלעד גרשגורן
מעבר לכך, חלו גם שינויים דרמטיים במועצת העיר, שבעקבותיהם ייכנסו נכון לעכשיו שני נציגים לקרית חיים במועצת העיר. הראשון הוא מוטי בליצבלאו מספר 3 ברשימת הירוקים בראשות אביהו האן. השני הוא אלי בן דיין, מספר 2 בסיעת הליכוד.
תנועת 'עוצמה לקרית חיים', שכל חבריה הם מקרית חיים, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, נתון שהסב אכזבה רבה בקרית חיים.
חברת המועצה לשעבר, סופי נקש, לא תיכנס אף היא למועצה, לאחר שמפלגתו של יהב קיבלה 4 מנדטים בלבד. למרות זאת, על פי הערכות, קיים סיכוי שיהב יחליט לפרוש מהמועצה לאור התוצאות. מצב זה יביא לכניסתה של נקש, מספר 5 ברשימה, למועצת העיר. בכל מקרה, לא צפוי להתמנות סגן ראש עיר מקרית חיים.
3 צפייה בגלריה
סופי נקש. צילום: פרטי
סופי נקש. צילום: פרטי
סופי נקש. צילום: פרטי
תושבים רבים בקרית שמואל הצביעו לקליש בתקווה שהיא תשקיע בקריה יותר מאשר קודמה בתפקיד. בקרב חלק מהתושבים עלה חשש שתמיכה בקליש עלולה ליצור מצב שבו קרית שמואל תאבד את צביונה היהודי ציוני. זאת, לאחר שקליש חתמה על הסכם עם דגל התורה, המייצג זרם חרדי יותר. מפלגה שכפי הנראה תקבל שני מושבים במועצת העיר.
נתון נוסף שעלול להשפיע על קרית שמואל היא התוצאה אליה הגיעה סיעת הבית היהודי, הקרובה יותר מבחינה רעיונית לתושבי קרית שמואל. בין תומכי הסיעה חל פיצול, לאחר שיו"ר הסיעה, שי בלומנטל, תושב קרית שמואל, הוחלף על ידי יואב רמתי. בעקבות זאת רבים החליטו שלא לתמוך בסיעה שבסופו של דבר הצליחה בקושי רב להיכנס למועצה.