קרית מוצקין
בקרית מוצקין ישנם שלושה מועמדים לראשות העיר. ראש העיר, חיים צורי, שבבחירות הקודמות היה מועמד יחיד וגרף 88% מהקולות, יתמודד כעת מול חבר המועצה אבי רוטמן וציקי אבישר.
6 צפייה בגלריה
ציקי אבישר צילום: ראובן קופיצינסקי
ציקי אבישר צילום: ראובן קופיצינסקי
ציקי אבישר צילום: ראובן קופיצינסקי
גם למועצת העיר ישנו קרב לא מבוטל. בבחירות הקודמות קיבלה סיעתו של צורי – 'מוצקין נטו' 8 מנדטים וראש העיר זכה למועצה יציבה כמו בכל שנות כהונתו. אלא שבמהלך הקדנציה פרש חבר המועצה מסיעתו יוסי פדידה והותיר את צורי עם 7 מנדטים בלבד.
פדידה גם הפך להיות אופוזיציה לוחמת במיוחד עבור צורי, והסכסוך בין השניים כלל תביעות בבית משפט, חילופי האשמות ועוד. בחודשים האחרונים השניים הגיעו להבנות ופדידה יתמודד בבחירות אלה בסיעת בר – לביקורת ואיכות השלטון.
גם בקרב המפלגות הדתיות חל שינוי. בקדנציה הקודמת התמודדה סיעתו של חבר המועצה מאיר דהן, אחדות ישראל, שבסופו של יום קיבלה 2 מנדטים. סיעת ש"ס בראשה עומד הרב שמעון ביטון קיבלה מנדט אחד, וסיעת לב והבית היהודי בראשות בומה ברחד קיבלו 2 מנדטים. בבחירות אלה התמונה קצת שונה.
סיעת לב והבית היהודי התפצלו לאחר ריב מתוקשר מאוד בין שני חברי הסיעה. לבסוף נקבע כי ברחד עומד בראש סיעת לב, ובראש סיעת הבית היהודי עומד נחום מזוז. השניים נאבקים אחד בשני על קולות הבוחרים.
דהן וסיעתו אחדות ישראל החליטו שלא להתמודד, והודיעו על תמיכה בראש העיר צורי. 2 המנדטים של דהן עברו לצורי והוא מנגד קיבל מקום ברשימה. מפלגת ש"ס היחידה שממשיכה להתמודד באותה הקונסטלציה. כך גם סיעת מוצקין של כולנו בראשות רוטמן שקיבלה בקדנציה הקודמת 2 מנדטים.
בבחירות הקודמות נרשם אחוז ההצבעה בקרית מוצקין נמוך ביותר ועמד על 36%. אחת הסיבות היתה לטענת המתמודדים העובדה שמול צורי לא היה אף מתמודד. הפעם המצב שונה והמתמודדים מצפים לשיעור הצבעה גבוה יותר.
האותיות
סיעת בר בראשות יוסי פדידה – בר
הבית היהודי בראשות נחום מזוז – ב
מוצקין נטו בראשות חיים צורי – נטו
מוצקין של כולנו בראשות אבי רוטמן – א
רוח חדשה במוצקין בראשות ציקי אבישר – צ
שס בראשות הרב שמעון ביטון – שס
לב בראשות בומה ברחד – ט
קרית ביאליק
בבחירות הקודמות בקרית ביאליק היו שני מועמדים לראשות העיר, כאשר ראש העיר, אלי דוקורסקי ניצח באחוזים גדולים 74.9% את צביקה ברקאי. למרות זאת, נרשמו אחוזי ההצבעה נמוכים יחסית ועמדו על 45.3%. הפעם דוקורסקי הוא מתמודד יחיד, מה שהופך את מערכת הבחירות לרגועה ומשעממת.
6 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי. צילום: נחום סגל
אלי דוקורסקי. צילום: נחום סגל
אלי דוקורסקי. צילום: נחום סגל
למועצת העיר מתמודדות 7 רשימות. הרשימה של דוקורסקי 'חי' שבקדנציה הקודמת קיבלה 4 מנדטים בלבד, וכרגע דוקורסקי משקיע את מירב המאמצים לשפר נתון זה. כמו כן, מתמודדים סיעת צעירים למען ביאליק בראשות שני אוצ'קובסקי שב-2013 קיבלו 2 מנדטים.
לקראת סוף הקדנציה קיבלו מנדט שלישי, לאחר שיוסי דואק פרש, ובן אסבן מספר שתיים שלו חבר לצעירי ביאליק. גם צביקה ברקאי שבקדנציה הקודמת קיבל 2 מנדטים, החליט לסיים את תפקידו בפוליטיקה. מספר 2 שלו, רפי ורטהיים, חבר לרשימה חדשה 'לב' בראשות ירון סלמן.
תנועה חדשה נוספת היא 'אופק חדש לביאליק' ברשות יעקב בוחבוט. גם סיעת ביאליק ביתנו בראשות סגן ראש העיר, נחום רצ'בסקי מתמודדת פעם נוספת.
6 צפייה בגלריה
יעקב בוחבוט. צילום: ליאת בוזגלו
יעקב בוחבוט. צילום: ליאת בוזגלו
יעקב בוחבוט. צילום: ליאת בוזגלו
בבחירות הקודמות קיבלה הסיעה מנדט אחד. סיעת התנועה החברתית בקרית ביאליק שבראשה עמד בעבר סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, קיבלה 2 מנדטים. הפעם בראש הסיעה יעמוד יוסי ברבי, יו"ר ועד העובדים בעירייה לשעבר. סיעה נוספת שמנסה גם היא לשפר עמדות הפעם, היא סיעתו של סגן ראש העיר, יוסי אזריאל, ביאליק נטו. בקדנציה קודמת קיבלה הסיעה 3 מנדטים.
האותיות
אופק חדש בראשות יעקב בוחבוט – א
ביאליק ביתנו בראשות נחום רצ'בסקי – ל
ביאליק נטו בראשות יוסי אזריאל – נט
התנועה החברתית בקרית ביאליק בראשות יוסי ברבי – מ
חי בראשות אלי דוקורסקי – חי
לב ביאליק בראשות ירון סלמן – לב
צעירים למען ביאליק – צ
קרית ים
בבחירות הקודמת ב-2013 ראש העיר, דוד אבן צור, היה מועמד יחיד, כאשר איש לא הספיק להגיש מועמדות נגדו בשל התרגיל הפוליטי המפורסם של קודמו בתפקיד, שמואל סיסו. הוא גרף כמעט 79% מבין הקולות, אבל עם אחוזי הצבעה נמוכים ביותר, 32% בלבד.
6 צפייה בגלריה
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
הפעם אבן צור לא לבד ומולו יתמודד שלומי טל, בעבר סגנו של סיסו ויו"ר הנהלת המתנ"ס. בבחירות הקודמות אבן צור וטל היו צמודים כל היום, כמו אחים לנשק, אבל מאז האחים נעלמו ונשאר רק הנשק.
הרבה דם רע זורם בין השניים והחברות נשארה זיכרון עבר עתיק. על פניו אבן צור מגיע עם יתרון הן בשל היותו ראש עיר מכהן והן בשל כמה מהלכים שהבשילו בשנה האחרונה, העיקרי סיפוח שטחי רפאל לשטח קרית ים, מהלך שמגדיל משמעותית את ההכנסות העצמאיות של העיר.
גם העובדה שכמה שכונות חדשות נבנות בעיר אחרי שנים של קיפאון נרשמה לזכותו. למרות המאבק בין השניים, מערכת הבחירות הייתה רגועה וללא אירועים מיוחדים, עוד נקודה שעובדת לזכות אבן צור.
במועצה היוצאת היו לסיעה של אבן צור, למען קרית ים, 5 מנדטים ולהערכתו היא אף תגדל הפעם. טל מקווה להישג בבחירות במועצה, אבל קל לא יהיה לו. שתי הרשימות של סגני ראש העיר, בוחרים נכון עם אלי כהן וקרית ים בתנועה עם ז'נו פלס, (2 נציגים לכל אחת במועצה היוצאת) מקווים לגדול בזכות העבודה שהשקיעו בסגנים ללא שכר. מי שעשוי להיחלש היא קרית ים בתנועה בראשות אדם אמילוב, נגדו מתכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום.
קרית ים היא העיר היחידה שיש בה איחוד בין הבית היהודי לש"ס, שרצים ברשימה אחת. ובשורה התחתונה, הפתעות מרעישות לא צפויות שם.
האותיות
בוחרים נכון בראשות שלומי טל – כ
התנועה החברתית המאוחדת בראשות בנימין אברקי – בשס
משנים כיוון בראשות אלי כהן - א
חי בראשות דוד אבן צור - חי
קרית ים ביתנו בראשות אדם אמילוב - ל
קרית ים בתנועה בראשות ג'נו פלס – צ
קרית אתא
בבחירות הקודמות לראשות העיר גרף ראש העיר, יעקב פרץ, יותר מ-87% מהקולות בעוד שהמתמודד מולו, גילו איש לב, פחות מ-13%. הניצחון המובהק בפעם הקודמת "שיכנע" מתמודדים בפוטנציה שאין להם מה לרוץ גם הפעם נגד פרץ והוא נשאר לבד בזירה, מתמודד מול עצמו.
6 צפייה בגלריה
יעקב פרץ. צילום: דורון גולן
יעקב פרץ. צילום: דורון גולן
יעקב פרץ. צילום: דורון גולן
גם במועצת העיר התמונה די ברורה: כל הסיעות במועצה היוצאת היו חברות קואליציה וגם הפעם צפויה תמונה דומה. העבודה החליפה את העומד בראשה, יורם צברי, ואריה נחום הוצב במקומו. הסיעה מקווה להגדיל את הייצוג במועצה מחבר אחד כיום לכמה שיותר אחרי הבחירות.
לליכוד של פרץ היו שישה חברי מועצה, לאתא ביתנו שניים, לצל"ש עם ציון אסולין שני מנדטים, לבית היהודי 2, לש"ס שלושה ולג', רשימה מזוהה עם אגודת ישראל ודגל התורה חבר מועצה אחד.
הנציגים הדתיים היו כוח מאוד משמעותי במועצה היוצאת ודבר לא צפוי להשתנות. קרית אתא היא עיר בעל צביון מסורתי\ דתי\ חרדי שמושכת הרבה חובשי כיפות אליה, ומספרם יבוא לידי ביטוי גם בבחירות הקרובות.
ארבע סיעות חדשות מקוות להפתיע: הילה רובין והתושבים, שמקווה להיות האופוזיציה לפרץ שתדע לשאול שאלות קשות. הצעירים, שרצים שוב ברשימה עצמאית לאחר שמי שעמד בראשה בעבר מתמודד ברשימת הליכוד.
6 צפייה בגלריה
יניב יעקובוב. צילום: נחום סגל
יניב יעקובוב. צילום: נחום סגל
יניב יעקובוב. צילום: נחום סגל
עופר מועלם, בנו של חבר המועצה הוותיק אברהם מועלם, שפרש בתום הקדנציה הנוכחית, מקווה לתפוס את מקומו והמתמודד החדש יניב יעקובוב, מתאגרף לשעבר, מקווה להיות סגן ראש העיר הבא של קרית אתא.
האותיות
אתא בראשות אריה נחום – אמת
אנחנו כאן בראשות יניב יעקובוב– ק
בראשית סימון מושיאשוילי – ג
הבית היהודי בראשות אריה מייזלס– טב
הילה שלם והתושבים בראשות הילה שלם-רובין – י
הליכוד בראשות יעקב פרץ – מחל
צעירי קרית אתא בראשות בראשות שלומי כלפון - הצ
ש"ס בראשות שמעון חזן – שס
ערכים ועשייה בראשות עופר מועלם – עם
קרית אתא ביתנו בראשות עדנה שטרנזייר - ל
התושבים מעל הכל בראשות ציון אסולין - נץ