הילה רובין-שלם, שכיהנה לפני שתי קדנציות, כשהייתה בת 23, כחברת מועצה, מתמודדת הפעם במועצת עיריית קרית אתא על הכרטיס של הצעירים ברשימה עצמאית.
1 צפייה בגלריה
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
רובין-שלם, בת 33, נשואה ואם לזוג תאומים. היא בוגרת תואר ראשון ותואר שני במינהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה, בוגרת מכון מנדל מנהיגות וקורס דירקטורים, וכיום מנהלת מתנ"ס בחיפה. הסיעה שלה נקראת "הילה שלם והצעירים למועצת העיר".
לטענתה, כואב לה מה שקורה היום בעיר ובמיוחד הנתק בין חברי המועצה לציבור. "תמיד הייתי פעילה, הייתי יו"ר מועצת הנוער העירונית, הייתי באגודת הסטודנטים.
"אני ממש לא פוליטיקאית קלאסית, אבל יש נושאים שחייבים שינוי בעיר הזו: במועצה חברים מגיעים ולפעמים בתוך חצי דקה הישיבה ננעלת. החברים צריכים לקדם פרויקטים, להתוות מדיניות, לבדוק נושאים.
"זה לא תיאטרון בובות. איכות החיים בקרית אתא די נמוכה, זו עיר שינה למעשה ואין פה מה לעשות. רוצים בתי קפה טובים? נוסעים מכאן? מקומות לשחק עם חברים? נוסעים מכאן. הצעירים לא ממש נהנים מהשירותים בעיר הזו, יש ניכור בין התושבים לרשות. הנבחרים לא ממש מבינים מה בני הגיל שלי צריכים וזו בדיוק הנישה בה אני נכנסת ובה אני אפעל".
אז מה גורם לך לחזור לפוליטיקה? "אין לי כל אינטרס אישי. אני לא עורכת דין שמחפשת לקוחות או רואה חשבון. כואב לי מה שקורה בעיר. אני אוהבת את קרית אתא, דור רביעי בעיר, ואני עדיין פה.
"אני באה מתוך גישה ערכית, ואני חושבת שנבחרי העיר מתייחסים בזלזול לאינטליגנציה ולא כולנו משוכנעים מהאירועים של יום עצמאות. זו הסיבה שאני רצה".