סקר שנערך לפני מספר חודשים עבור תנועת הליכוד, קובע כי ראש העיר דוד אבן צור, מנצח בסיבוב הראשון בבחירות שיערכו בסוף אוקטובר עם 59 אחוזי תמיכה. הסקר נערך בעת ששמו של המתמודד אמיר ווסקו עלה כאופציה להתמודדות, אבל נכון להיום הוא לא מתמודד.
1 צפייה בגלריה
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
דוד אבן צור, שלומי טל. צילום: נחום סגל
במקרה של שלושה מועמדים מקבל אבן צור 59 אחוז, ווסקו 2 אחוזים ושלומי טל 5 אחוזים. 34 אחוז לא החליטו או לא יצביעו או סירבו לענות. במקרה של התמודדות ראש בראש, אבן צור נגד טל, התוצאה על פי הסקר היא 59 אחוז לאבן צור ו-7 אחוזים לטל.
בסקר שהגיע ל"ידיעות המפרץ", אשר נערך באפריל השנה, השתתפו 400 תושבים בעלי זכות בחירה, מדגם מייצג של אוכלוסיית העיר.
בסיכום הממצאים כותבים אנשי מכון סמית', שערכו את הסקר: "לו היו היום בחירות לראשות העיר קרית ים, והיו מתמודדים שלושה מועמדים, דוד אבן צור היה מנצח בפער גדול משני המועמדים האחרים שנבדקו. אחוזי התמיכה באמיר ווסקו ובשלומי טל נמוכים. האחוז שלא החליטו די גבוה, יותר מרבע מהמרואיינים.
גם בחלופות הזוגיות, לאבן צור יש יתרון משמעותי. רמת החשיפה של שני המועמדים האחרים שנבדקו בסקר אינה גבוהה. 93 אחוז ציינו שלא שמעו על אמיר ווסקו. רמת החשיפה של שלומי טל יותר גבוהה – 28 אחוז. 59 אחוז מהנשאלים ענו כי הם רוצים שאבן צור יכהן עוד קדנציה, 15 אחוז לא רוצים לראות אותו ממשיך, ול-26 אחוז אין דעה".
ועוד מהסקר: 75 אחוז היו מרוצים עד מרוצים מאוד מהחינוך הפורמלי והלא פורמלי בעיר. 52 אחוז מרוצים עד מרוצים מאוד מהניקיון ו-58 אחוז מרוצים עד מרוצים מאוד משירותי העירייה. עם זאת, ל-41 אחוז מהנשאלים לא היתה דעה לגבי תפקוד העירייה בנושא החינוך.
מבין הנושאים לטיפול בעדיפות הראשונה, צוינו פיתוח חוף הים, ניקיון ומראה העיר, ותחום התשתיות. אחר כך פארקים וגנים ציבוריים והחינוך הבלתי פורמלי.
יבגני זרובינסקי, יועצו האסטרטגי של שלומי טל: "מדובר בסקר שלא ראינו, ונערך לפני ארבעה חודשים על ידי מפלגתו של ראש העיר, כך שאנו לוקחים את הדברים בעירבון מוגבל".
זרובינסקי טוען שבסקר אחר שיש בידו, נראה שוויון בין טל לאבן צור.