"שקר וכזב" - כך הגדירו השבוע בכירים ברשימת קרית ים בתנועה בראשותו של ג'נו פלס את הכרזתו של המועמד לראשות העיר שלומי טל בשבוע שעבר ב"ידיעות המפרץ", כי נציג העדה האתיופית בעיר שלומי גדמו, שהצטרף לסיעה שלו והביא עמו למעשה את תמיכת העדה האתיופית.
2 צפייה בגלריה
פלס, משאשה, והקייס גדמו. צילום: פרטי
פלס, משאשה, והקייס גדמו. צילום: פרטי
פלס, משאשה, והקייס גדמו. צילום: פרטי
ב"קרית ים בתנועה" מציינים כי הנציג האמיתי של העדה האתיופית בעיר הוא ראובן מששה, מספר שלוש ברשימה, אשר ניצח בגדול את גדמו בבחירות המקדימות שהיו בעדה.
בני העדה האתיופית בעיר ערכו לפני מספר חודשים סוג של בחירות מקדימות במהלכן נבחר מי שאמור לייצג את העדה בבחירות הקרובות. מששה, בעל תואר שני, מורה להיסטוריה בבית הספר חוגים בחיפה, ניצח את שלומי גדמו, בנו של קייס גדמו, המנהיג הרוחני של העדה כבר שנים רבות.
לאחר הבחירות ניהל מששה מו"מ עם "קרית ים בתנועה" והצטרף כמספר שלוש ברשימה. בטקס החתימה והצטרפותו לרשימה נכח גם הקייס גדמו, שנתן ברכה למהלך.
2 צפייה בגלריה
שלומי גדמו. צילום: פרטי
שלומי גדמו. צילום: פרטי
שלומי גדמו. צילום: פרטי
בהמשך הצטרף גדמו הבן לשלומי טל ואף ערך כנס למענו עם בני העדה שגם בו היה הקייס אביו. בהמשך רשימתו של טל מיהרה להכריז שבני העדה תומכים בו.
בקרית ים בתנועה זעמו על הפרסום וטענו כי מדובר בשקר. "שלומי לא קיבל את הדין בעקבות הבחירות המקדימות ועושה מה שהוא רוצה למרות שבני העדה הסכימו כי ילכו אחרי זה שינצח בבחירות", אמרו שם. "גדמו מייצג את עצמו ולא את בני העדה".
שלומי גדמו מסר: "בחודש מאי קיימנו בחירות פנימיות בקהילה אך הגיעו מעט מאוד מצביעים, ולאחר התייעצויות שקיימתי החלטתי לרוץ למועצת העיר ברשימתו של שלומי טל. מהבדיקה שערכתי הרוב הגדול מבני הקהילה האתיופית שלא הגיעו לבחור תומכים בי, ורוצים אותי כנציגם במועצת העיר.
"אכן הקייס בירך את הזוכה בבחירות הפנימיות כקייס הקהילה שמזמינים אותו לברך באירועים. ראובן מששה מייצג חלק מהאוכלוסייה שבחרה בו ואני מייצג חלק גדול של האוכלוסייה שרוצה שאני אהיה הנציג שלה במועצת העיר וזו מהות הדמוקרטיה".
צילום עצמי