יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט, חנן מלצר, קבע כי על ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, להחזיר סכום של 5,550 שקל לקופת העירייה. זאת בשל ראיון ממומן שלו בעיתון מקומי. לפני כחצי שנה הגיש יו"ר תנועת רוח חדשה, ציקי אבישר, עתירה לוועדת הבחירות האזורית נגד ראש העיר צורי והעירייה.
1 צפייה בגלריה
ציקי אבישר. צילום: ראובן קופיצינסקי, חיים צורי: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: ראובן קופיצינסקי, חיים צורי: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: ראובן קופיצינסקי, חיים צורי: דורון גולן
בעתירה טען אבישר כי נערך ראיון ממומן עם צורי באחד העיתונים ומדובר בתעמולת בחירות שמומנה מכספי העירייה. לאור זאת ביקש כי יורה לצורי לפרסם הבהרות על כך שמדובר בתוכן ממומן, למנוע מצורי לפרסם בעתיד ראיונות מסוג זה במימון העירייה. וכן, להטיל עליו צו שיאסור עליו לנצל את משאבי העירייה לצרכיו הפוליטיים.
במרץ דחה יו"ר ועדת הבחירות האזורית השופט, יצחק כה, את העתירה, בטענה של חוסר סמכות. בעקבות זאת עירער אבישר לוועדת הבחירות המרכזית. לפני שבוע נתן המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר את החלטתו בה קבע כי על צורי להחזיר לקופת העירייה סכום של 5,500 ששולמו לאמצעי התקשורת עבור הראיון.
כמו כן, קבע כי על צורי להסיר מעמוד הפייסבוק שלו הפניה לראיון המדובר, או לחילופין להשאיר את ההפניה וציין כי מדובר בתוכן ממומן. עוד טען מלצר, כי הוא מוחק את הערר ללא צו להוצאות, לאחר ששני הצדדים הודיעו כי ההסדר מקובל עליהם.
השופט התייחס גם לראיונות של ראשי ערים נוספים בקריות באותו אמצעי תקשורת. לדבריו ככל שאלו מומנו על ידי הרשות המקומית, ראוי שגם ראשי עיר אלה ישיבו את הכספים.
צורי והעירייה מסרו: "בדיון מחק כבוד השופט חנן מלצר את הערר על הסף והציע הצעת פשרה לאור אי הבהירות בהנחיות בנושא תעמולת בחירות שראש העיר ישיב את עלות החוברת וראש העיר הסכים להצעתו. יש לציין כי בחוברת המדוברת הופיעו כל ראשי הערים בקריות מה שמוכיח כי התקיים חוסר בהירות בעניין וההתקשרות עברה ייעוץ משפטי".
תגובה אבישר: "עתרנו לוועדת הבחירות על מנת שזו תחייב את צורי להודות ולפרסם בציבור שהראיון שנערך איתו בעיתון היה בעצם תעמולה אסורה שבכלל נכתבה על ידי דוברות העירייה בניגוד לחוק וחמור מכך מומנה מקופת העירייה. השופט מלצר קיבל את מלוא בקשתנו וחייב את צורי לפרסם הבהרה כי מדובר היה בתוכן ממומן וקבע שאכן מדובר בתעמולה אסורה.
אם לא די בכך, מבלי שביקשנו זאת השופט הזהיר את צורי שעדיף לו שיסכים גם להחזיר לקופת העירייה את הכסף שלקח ממנה למימון קמפיין הבחירות שלו על מנת שהוא, השופט, לא יידרש לפרסם החלטה שעשויה להרע עוד יותר את מצבו. צורי קנה את החופש שלו בכך שהסכים לשלם".