הקרע בסניף 'הבית היהודי' בקרית מוצקין מעמיק. היו"ר הנבחר, נחום מזוז, טוען שבומה ברח"ד ודורון גרינברג, שפרשו מהסיעה במועצה, הפעילו דף פייסבוק המתחזה לדף של הבית היהודי, ותומך בציקי אבישר לראשות העיר. בינתיים שם הדף שונה והלוגו הוסר.
1 צפייה בגלריה
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
המאבק בסניף, שבשנים האחרונות עמד בראשו סגן ראש העיר, בומה ברח"ד, הוא אולי האירוע הפוליטי המסעיר במערכת הבחירות העייפה בינתיים. לפני מספר חודשים התקיימו בחירות לסניף, בהן התמודדו ברח"ד, מספר 2 שלו, נחום מזוז, ונציגים מתנועת 'סרוגי מוצקין', ביניהם דורון גרינברג. כל השלושה נבחרו להיות חברי הסניף. בסופו של התהליך, מזוז נבחר ליו"ר הסניף ולראש הרשימה.
במקביל הודיע ברח"ד כי הוא ירוץ לבחירות מטעם סיעת 'לב', ללא הבית היהודי. חבר אליו גם גרינברג, אולם השניים לא התפטרו מתפקידם כחברי סניף הבית היהודי. לדברי ברח"ד, הוא עדיין חבר מפלגת הבית היהודי ברמה הארצית, ומקווה להחזיר את המצב בסניף למה שהיה בעבר.
לאחרונה התלהטו היצרים בעקבות עמוד פייסבוק בשם 'הבית היהודי במוצקין', הכולל לוגו של המפלגה ופוסטים הקוראים לתמוך בציקי אבישר לראשות העיר. מזוז: "אני רואה את ברח"ד וגרינברג כגוף אחד.
"הם הודיעו שהם הולכים יחד ועושים כנסים, ומעלים פוסטים שהבית היהודי תומך בציקי. כבר יצא מכתב ליו"ר ועדת הבחירות וגם לפייסבוק, האומר שההודעות לא יצאו מטעם המפלגה והן בעצם מזויפות".
ברח"ד: "אני לא יודע מי מפעיל את העמוד הזה, הוא לא שלי. אני בכלל מתנגד לציקי". גרינברג: "האתר הזה הוקם לפני כשנתיים על מנת לסייע לרב נתי טייטלבאום, שחשב להתמודד לראשות סניף הבית היהודי. היום הדף משנה כיוון ועוסק בתמיכה של מסורתיים בציקי. הלוגו הקודם הוסר ושונה בהתאם. שיניתי את הסמל, כי אני גם עורך בדף, אבל לא בעליו".
לדברי אבישר, אין לו קשר לעמוד, והוא לא מנהל אותו.