בעקבות עוד תלונה אחת מיני רבות שהגישה עיריית מוצקין נגד יו"ר תנועת 'רוח חדשה בקרית מוצקין', ציקי אבישר, הוא נחקר בשבוע שעבר במשטרה. בתקופה האחרונה הגישה העירייה מספר לא מבוטל של תלונות נגד אבישר, הנחשב למבקר חריף של צורי.
1 צפייה בגלריה
 צילום: ראובן קופיצינסקי
 צילום: ראובן קופיצינסקי
צילום: ראובן קופיצינסקי
התלונה הראשונה הוגשה לפי כשנתיים, אז לטענת אבישר, האשימה אותו העירייה כי דף הפייסבוק 'רוח חדשה במוצקין' בו הוא עושה שימוש, שייך בעצם לעירייה. אבישר הגיש תביעה נגדית נגד העירייה ומנכ"ל העירייה, יריב גסר, בטענה שמדובר בתלונת שווא. התביעה מתנהלת בימים אלה בבית המשפט.
לפני כחצי שנה הוגשה תלונה נוספת, הפעם על ידי חברי מועצת העיר, בטענה שאבישר פירסם בפייסבוק תמונה של חברי מועצה בזמן הרמת כוסית לפני ראש השנה. על התמונה נכתב 'תפוחים רקובים בדבש'. בעקבות תלונה זו, ותלונה על פוסט נוסף, נחקר אבישר במשטרה, שם טען כי לא הוא זה שפירסם את התמונה ואת הפוסט שמעביר ביקורת על מערכת החינוך בעיר.
באותה עת סיפר אחד מחברי המועצה כי הוא לא חתם על התלונה נגד אבישר מרצונו, אלא התבקש להגיע לעירייה, בה שהו באותה עת חוקרי המשטרה. השבוע אמר אותו חבר מועצה כי אינו זוכר את פרטי המקרה.
לפני כחודשיים הגישה העירייה שוב תלונה במשטרה נגד אבישר, על שימוש לכאורה שעשה במאגרי מידע של העירייה לצרכים פוליטיים. בתלונה נטען כי אבישר עשה שימוש במידע פנימי של העירייה, הכולל פרטים של עובדים, כדי לשלוח להם מכתבים אישיים. התלונה הוגשה סמוך לפרשה שנחשפה בערוץ 2, לפיה העירייה ניהלה לכאורה מאגר מידע לא חוקי שכלל פרטיים אישיים על תושבים.
זמן קצר לאחר מכן הגישה העירייה תלונה נוספת נגד אבישר בנושא סייבר, שבה נטען בין היתר כי פרץ לחשבון היוטיוב של העירייה. בגין תלונה זו זומן אבישר בשבוע שעבר לחקירה בתחנת זבולון. אבישר התייצב במשטרה בשעה שיועדה, שם לדבריו הוצגה בפניו תלונה שהגישה נגדו העירייה בגין פריצה לחשבונות העירייה ולשרתיה.
"מרגע שהקמתי את 'רוח חדשה', אני כבר מורגל לסיטואציה של הגעה למשטרה בעקבות תלונות סרק", אמר השבוע אבישר. "אני לא מתרגש מהחקירות האלה. זומנתי למשטרה בעקבות תלונה בנושא סייבר, אולם לא נחקרתי במחלק הסייבר, אלא במחלק כללי שאינו עוסק בנושאים מהסוג הזה. הגשתי תלונה במח"ש בנושא".
לדברי אבישר, הוא אינו היחיד בעיר שמוגשות נגדו תלונות במשטרה השכם וערב. "אני אחד מבין תושבים רבים שמעבירים ביקורת לגיטימית על העירייה והוגשו נגדם תלונות שווא. אף אחת מהתלונות האלה לא התגבשה לכדי כתבי אישום. כל התיקים נגדי נסגרו.
"צורי מבסס את קמפיין הבחירות שלו על תלונות שווא למשטרה. מרגע שתנועת 'רוח חדשה במוצקין' נוסדה ב-2016, צורי הספיק להגיש עשרות תלונות שווא נגד חברי התנועה ונגד תושבים תמימים, שכולן נסגרו. בגיל 75, אחרי שש קדנציות, חיים צורי הוא אדם עשיר שמנצל את חולשת המערכות נגד תושביו וגם כאשר הוא נתבע ומפסיד - אין לו בעיה לשלם את הקנסות והוצאות המשפט".
לטענת מנכ"ל העירייה, יריב גסר, התלונה נגד אבישר הוגשה בחודש מרץ והתפתחה. "הגשנו קודם תלונה בעניין רשימת העובדים, והיא נסגרה. נגיש ערעור על זה. אבישר נחקר על תלונה שהגישה הדוברות בחשד שהוא ניסה לפרוץ לחשבון היוטיוב של העירייה. כל פעם הוא עושה משהו אחר, אז אנחנו מגישים תלונה לפי העניין. לא מגישים סתם תלונה על מישהו".
לגבי הטענה כי חבר מועצה נאלץ להגיש תלונה אמר גסר: "אני לא מכיר דבר כזה. להיפך, חברי המועצה הם אלו שנפגעו ורצו להגיש תלונה. המשטרה אמרה שבגלל שהתלונה קבוצתית, הם הגיעו לעירייה לקחת את התלונה".