ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, הגיש תביעת בגין הוצאת לשון הרע בגובה מיליון שקל נגד חוקר פרטי ונגד איש העסקים יוסף עמרה.
1 צפייה בגלריה
צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן
לטענת צורי, דוח שפירסם החוקר, על בסיס עדות של עמרה, פגע בשמו הטוב. בדוח נטען כי קיים חשד שצורי ביצע עבירות של הלבנת הון, גניבה, שוחד וקבלת דבר במרמה.
על פי הנטען בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד טומי נדשי וקים רטוש, בפברואר 2014 פירסם החוקר אלכס גולדשטיין דוח שהוזמן על ידי גבי בן גלים, וכותרתו 'סיכום חקירה עבירות שחיתות של ראש העיר קרית מוצקין, חיים צורי'. זאת, לאחר שבן גלים טען כי עסקיו נפגעו כלכלית מהקאנטרי והתיאטרון שהקים צורי בעיר.
עוד נטען, כי בדוח פורסמו כזבים ובדיות אודות צורי. בדוח נטען בין היתר כי עמרה הינו שותף של צורי במיזם הלונה פארק בחי פארק, יחד עם שותף שלישי, יגאל פדידה.
עוד נכתב, כי במהלך פגישה משותפת בין השלושה, ראה עמרה כי פדידה מעביר לצורי 2,000 שקל במזומן. כמו כן, נטען כי לבקשת פדידה, עמרה המיר המחאות של המתנ"ס במוצקין, בשווי 100 אלף דולר, אצל חלפן כספים בנצרת. מספר ימים לאחר מכן נסעו יחד עם צורי, ברכבו ועל פי בקשתו, לקבל את התמורה מהחלפן. פעולה זו, לטענת עמרה, נעשתה מספר רב של פעמים.
לטענת צורי, אין בדברים הללו אמת, ומטרתם היתה לפגוע בשמו הטוב ובעיסוקו. כמו כן טען כי החוקר לא ביקש את תגובתו ואת תגובת פדידה לממצאים הללו, על מנת שיוכל להבהיר את הדברים ולמנוע את הפרסום.
כמו כן, הוא לא תישאל את מנהל הבנק וגורמים נוספים שהועלו בדוח על מנת לאמת את הטענות, וכל מטרתו היתה לרצות את מזמין הדוח. בנוסף, החוקר לא ביקש מעמרה הקלטות או ראיות אחרות לטיעונים שלו, ולא נקט באמצעים סבירים על מנת לאמת את הטענות.
לאור זאת ביקש מבית המשפט צו המורה על איסור הפצת דוח החקירה ולהחרמתו, ולחייב את הנתבעים לשלם לו פיצוי בגובה מיליון שקל, ביחד ולחוד, הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
גולדשטיין בחר לא להגיב.
עמרה שוהה בחו"ל, ולדבריו טרם קרא את כתב התביעה: "אגיב לאחר שאקרא את המסמכים. אני יכול להגיד שכבר נבדקתי בפוליגרף שלוש פעמים בנושא, ונמצאתי דובר אמת. אני שלם עם עצמי לאורך כל הדרך".