4 צפייה בגלריה
הקמפוס של מיינט
הקמפוס של מיינט
הקמפוס של מיינט
(.)

"סוד ההצלחה שלנו הוא בייחודיות, אצלנו עושים הכל אחרת". כך, בפשטות, מסבירה ד"ר יונית ניסים, ראש הפקולטה לחינוך ולהוראה במכללת אוהלו, את הסיבה המרכזית להפיכתה למוקד משיכה לאנשי חינוך המגיעים ללמוד בה הוראה וחינוך בידיעה שיעברו גם התנסות מעשית בבתי הספר ובגנים, וייצאו אל עולם ההוראה עם ניסיון.
מקצוע ההוראה הפך מבוקש מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בשנה שבה הקורונה פגעה בכל מקום אך התחום נשאר יציב. במכללת אוהלו, שבה נתוני הערכת המורים בשנת ההתנסות גבוהים פי שניים מכל מכללה אחרת בארץ, מסבירים כי הוראה היא שליחות וכי רק בעלי תכונות אופי ואישיות מתאימים לעסוק בה. זו גם הסיבה שהם מפעילים מרכזי מיון הבודקים אם הנרשמים מתאימים לכך מבחינה אישיותית, כתנאי לקבלתם למקצוע שמחנך את דור העתיד בישראל.

4 צפייה בגלריה
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
(צילום: יח"צ מכללת אוהלו)

במהלך לימודיהם מקבלים הסטודנטים באוהלו קורסים בחינוך, קורסי דידיקטיקה בהוראת המקצוע, התנסות מעשית בבתי ספר ובגני הילדים בתקופה של שליש ממשך הלימודים, כלים לחדשנות וטכנולוגיה, הקניית יכולת הנחיה, זוית ראייה ייחודית על ההוראה ועוד. "אנו משתדלים מאוד להקנות את הגישות החדישות ביותר בחינוך והוראה, כאשר המוטו שלנו הוא קודם כל אנושיות ואחר כך כל היתר", אומרת ד"ר ניסים.
כדי למקסם את סיכויי ההצלחה, מופעל באוהלו מודל ייחודי - "המחומש", המהווה מערכת מרושתת אקולוגית לתמיכה בתהליכי ההכשרה להוראה במסגרת ההתנסות המעשית. במסגרתו, בעלי התפקידים מחוברים לשטח בבתי הספר ובגנים, נמצאים בקשר עם המורים והגננות המכשירות את הסטודנטים, ובקשר רציף עם הסטודנטים והמכללה. המודל הייחודי נותן מענה לסוגיות שעד כה סרבלו את ההכשרה מבחינה פדגוגית וניהולית, וקיבל תהודה בינלאומית.
העובדה שבתי הספר המשיכו ללמד גם כשהקרונה שיבשה את תחומי העבודה האחרים, העלתה את קרנו של המקצוע בעיני רבים. באוהלו מספרים על עלייה מורגשת בביקוש להסבת האקדמאים, שאליו מגיעים רבים המבקשים להפוך למורים, מחנכים ומנהלים, וכאלה הרואים עצמם מחנכים את דור העתיד במקצוע שהפך מאתגר במיוחד לאור השינויים במערכת החינוך.

4 צפייה בגלריה
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
(צילום: יח"צ מכללת אוהלו)

4 צפייה בגלריה
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
מכללת אוהלו בקצרין
(צילום: יח"צ מכללת אוהלו)

"המסלול לתואר שני בהוראה M.Teach מיועד לבוגרי תואר ראשון המבקשים לשלב תואר שני עם תעודת הוראה, ועבור מי שמגיע למקצוע החינוך וההוראה מתוך בשלות, בדרך כלל כקריירה שנייה", אומרת ד"ר ענת קדרון, מרכזת אקדמית בתכנית ה - M.Teach וראש החוג ללימודי ארץ ישראל. "אנחנו מבחינים בהתעוררות בביקוש למסלול ההסבה כי המציאות הכלכלית שינתה להרבה אנשים את התוכניות. מדובר במקצוע שהנתינה בו רבה, אבל גם האתגר, ולכן הסיפוק גדול".
באוהלו מציינים כי הם ערוכים לכל תרחיש של למידה בשנה"ל תשפ"א תחת הקורונה, ומסמנים שלוש אופציות עיקריות: שגרת לימודים במכללה, לימודים מעורבים-היברידיים ולימודים מרחוק. מערך תומך עומד לרשות הסטודנטים בכל עת, ומציע להם שיחות, פגישות זום ובפייסטיים, מלגות, מעונות, ייעוץ ועוד.