אחרי תקופה ממושכת, ישובו ביום ראשון הקרוב אל ספסל הלימודים תלמידי כיתות י'-י"ב. עם זאת הלימודים בזום לא ייפסקו וישולבו בנוסף ללימודים הפרונטליים. מספר ימי הלימודים יהיה מותאם ליכולות של כל בית ספר. בשבוע לאחר מכן צפויים לחזור לבית הספר גם תלמידי חטיבות הביניים.
1 צפייה בגלריה
קורונה חזרה ללימודים
קורונה חזרה ללימודים
חזרה ללימודים
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
במשך חודשים יושבים תלמידי כיתות י'–י"ב בבית. במשך הזמן נאלצו ללמוד שעות ארוכות בזום, והעומס הכריע רבים מהם. כמו גם החשש שבאופן זה לא יצליחו במבחני הבגרות.
ביום ראשון הקרוב צפויים התלמידים לחזור לבית הספר עם כי לא למשך שבוע שלם. על פי המתווה שפרסם משרד החינוך, ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע. כיתות ז'-ט' עתידים לחזור ב-6.12 וילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע.
עוד בחדשות:
כמו כן, ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בכפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר. כל קבוצה תוכל לפגוש עד 4 מורים. טיולים חד יומיים - יוכלו להתקיים עם מדריך, חובש ומאבטח.
המתווה האמור מציג מינימום ימי הלימוד הנדרשים לכל קבוצה. אולם, כמו בפעמים קודמות כל בית ספר שואף להעניק לילדים יותר ימי הלימוד בהתאם ליכולות של בית הספר מבחינת מקום וכח אדם.
קרית אתא: "העירייה נערכת לחזרת תלמידי י'-י"ב בהתאם למתווה משרד החינוך בין היתר על ידי ניקיון וחיטוי, קפסולות לימוד ובניית מערכת לימודים מותאמת, כאשר השאיפה היא להפעיל את הלימודים 5 ימים בשבוע".
קרית ביאליק: "אנחנו בונים מערכות בהתאם למתווה. הלמידה תהיה היברידית המשלבת למידה מקרוב עם למידה מרחוק. כל תלמיד ילמד שני תחומי דעת בשתי קפסולות. התעדוף יהיה לתחומי דעת, בהם בחינות הבגרות הן חיצוניות. תלמידים יגיעו בין שלושה לשישה ימים בשבוע בהתאם לתחומי הדעת בהם ילמדו בלמידה מקרוב".
קרית ים: "כל תלמיד יגיע ללמידה יומיים בשבוע, 6-8 שעות ביום לימודים וילמדו בקפסולות קבועות, 20 תלמידים בכל קבוצה. כל כיתות אומ"ץ ומב"ר אשר כבר לומדות בביה"ס 3 פעמים בשבוע.
"במקביל ללמידה לקראת בגרויות החורף, תתקיימנה פעילויות הפגה ותמיכה. במזג אוויר מתאים יתקיימו פעילויות במרחב הפתוח. הרשות דאגה לאמצעים היגיינים הנדרשים מבעוד מועד, כמו מדחומים עומדים, חומרי ניקוי וחיטוי.
קרית מוצקין: "הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע לכל קפסולה. כל תלמיד יוכל להיות בשתי קפסולות, אחת מהן של מגמה. כל יתר המקצועות יילמדו בזום".