נהוג לפאר כל אמן שני שמגיע להופעות כ״אגדה״. הפעם, באמת מדובר באיש שהוא אגדה - ג'ון קליז.
קליז, אחד מששת מייסדי חבורת מונטי פייטון חוצת הגבולות והמוסכמות שהוכתרה לא פעם כפסגת ההומור, מי שחתום על סדרת המופת ״המלון של פולטי״ ועל סרט הקאלט ״דג ושמו וונדה״, מגיע למופע סטנאדפ הנושא את השם "Last Time To See Me Before I Die", לא שם מפתיע לסיבוב הופעות של מי שהסיבוב הקודם שלו נקרא ״מסע דמי המזונות של קליז״ אחרי גירושיו השלישיים. קליז הוא כמעט שם נרדף למושג הומור שחור.
1 צפייה בגלריה
ג'ון קליז בישראל. יח"צ
ג'ון קליז בישראל. יח"צ
ג'ון קליז בישראל. יח"צ
בגיל 79, קליז לא מראה שום סימנים לפרישה, הוא בשיאו מצחיק ושנון כתמיד, 1.95 מטר של גאונות. ג׳ון קליז נולד למשפחה נוצרית אנגלית בסאמרסט. אחרי שנזרק מבית ספר בגלל מעשי קונדס היתוליים, הוא למד משפטים באוניברסיטה ושם פגש את גראהם צ׳פמן, מי שהפך לשותפו לכתיבה ולהקמת המונטי פייטון. הוא החל לכתוב לתוכניות רדיו וטלוויזיה סאטיריות ובה בעת עבד עם חבריו על ״הקרקס המעופף של המונטי פייטון״ התוכנית הראשונה של אחת מחבורות ההומור המפורסמות בעולם. קליז חתום על המשפט האלמותי And now for something completely different. את הסדרה המיתולוגית ״המלון של פולטי״ יצר ב 1975 וכיכב בה עם רעייתו דאז קוני בות׳. הוא שיחק בתפקידים ראשיים בשורה ארוכה של סרטים אבל הותיר חותם בלתי נשכח בסרט ״דג ושמו וונדה״ אותו כתב יחד עם צ׳ארלס קריצ׳טון וגם היה מועמד לאוסקר על משחקו בו. קליז זכה באות מסדר האימפריה הבריטית.
ההופעות של קליז בכל מקום שהוא מגיע אליו בעולם הן תמיד בבחינת ״סולד אאוט״ מהיר למדי כשהוא סוחף אחריו מבקרים נלהבים, קהל שבוי ועשרות אלפי שרירי צחוק תפוסים. הביקור של קליז בישראל הוא הזדמנות נדירה לכל חובבי המונטי פייטון וההומור בריטי לראות אותו פעם אחרונה לפני שהוא מת (או עד הסיבוב הבא).
ג'ון קליז, Last Time to See Me Before I Die - שבת, 31/8/19, 21:00, ראשון, 1/9/19, 21:00, שני, 2/9/19, 21:00, היכל התרבות, תל אביב.