טריה לרסן, מדען אידיאליסט המקורב למשרד החוץ הנורווגי, ואשתו, הדיפלומטית מונה יול, מחליטים לעשות את הבלתי אפשרי: לנסות להפגיש בערוץ סודי צוות של פלסטינים וישראלים, כדי שיוכלו לדבר באופן חופשי על הסכם שלום. חשדנות וחוסר אמון מלווים את השיחות הסודיות לכל אורכן, עד שהבלתי יאמן קורה ומאמציהם של בני הזוג לרסן קורמים עור וגידים. הערוץ הסודי הופך לגלוי, הצוות הזוטר מתחלף בבכיר, ההסכם מבשיל ומוצג בפני ראש הממשלה יצחק רבין וראש אש"ף יאסר ערפאת. והשאר היסטוריה.
1 צפייה בגלריה
"אוסלו" בתיאטרון בית לסין. צילום: יוסי צבקר
"אוסלו" בתיאטרון בית לסין. צילום: יוסי צבקר
"אוסלו" בתיאטרון בית לסין. צילום: יוסי צבקר
המחזה, שנכתב על ידי ג'יי טי רוג'רס, סוקר את הדרמה שהתרחשה מאחורי הקלעים של הסכם אוסלו. בפעם הראשונה, הקהל נחשף להתלבטויות האישיות, האנושיות, הלאומיות והפוליטיות של מעגל הנושאים ונותנים ולפרטים רבים שנותרו חסויים. שמעון פרס, יוסי ביילין, ד"ר יאיר הירשפלד, רון פונדק, אורי סביר, עו"ד יואל זינגר – כולם פה, על במה, ביצירה חד פעמית, המשלבת בין הדרמטי לדוקומנטרי ובין הקומי לפוליטי.
המחזה הועלה בהצלחה בברודווי ובלונדון, זכה ב-13 פרסים, ביניהם פרס הטוני היוקרתי למחזה הטוב ביותר, והיה מועמד לפרס האוליביה הבריטי. החל מה 24.11 תוכלו לראות את הגרסה הישראלית שביים אילן רונן לתיאטרון בית לסין, שתוצג למשך 50 מופעים בלבד.