כמה דקות אחרי תשע, זה קרה: על הבמה עמד 'ביטל'. אחד מארבעת המופלאים, ששינו את המוזיקה כפי שהכרנו אותה.
3 צפייה בגלריה
רינגו סטאר. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר פתח את ההופעה מול קהל נלהב בן תשעת אלפים איש, עם Matchbox - קלסיקת רוקנ'רול ישן וטוב של קארל פרקינס, שהביטלס הקליטו עוד בשנת 1961. השיר הבא שרינגו והלהקה מבצעים, ניתן לו בזמנו במתנה על ידי ג'ורג' האריסון - It don't come easy מעלה חיוכים גדולים על פני הקהל הממלא את ההיכל. בנקודה הזו רינגו מציג את חברי הלהקה שאתו- 'סופרגרופ' של מוזיקאים מעולים אחד אחד, שלכל אחד מהם 'רזומה' מרשים משל עצמו. ה-'אולסטארס' המעולים האלה, מקבלים בהופעה הרבה דקות בפרונט, כשהם מבצעים שירים ידועים של הלהקות השונות בהם נגנו ושרו בעבר. ומכיוון שהם מייצגים ז'אנרים ועשורים שונים, הופכת ההופעה מכאן והלאה למסע מוזיקלי הכולל פופ, רוקנרול, ראגיי ורוק, משנות הששים, השבעים והשמונים.
3 צפייה בגלריה
רינגו סטאר - חיפושית אחת מופלאה. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר - חיפושית אחת מופלאה. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר - חיפושית אחת מופלאה. צילום: ליאור כתר
גרהאם גולדמן הבסיסט, שהיה בלהקת CC10 הזכורה לטוב, שר את Dreadlock Holiday המקפיץ (בהמשך הערב הוא ישיר גם את Things we do for love- וירים את התקרה עם I'm not in love המיוחד). עכשיו מגיע תורו של גרג רולי, הקלידן והזמר המקורי של להקת 'סנטנה' שפוצח בביצוע אנרגטי של Evil Ways - כשהקהל רוקד במעברים. את תפקיד הגיטרה שניגן במקור קרלוס סנטנה, ממלא הגיטריסט סטיב לוקאת'ר (מלהקת 'טוטו'), שהוא 'שרדר' רציני ההופך את הערב למופע רוק עם דציבלים בהתאם- ומבצע את 'רוזאנה' ואת Hold the line עם קצת עזרה מ-וורן האם, (שהיה בלהקות כמו Bloodrock' ו"קנזס"), ונותן גם בסקסופון ובחליל צד. אחריהם, קולין היי מבצע את Down under ואת Who can it be now ונשמע בדיוק כמו במקור עם להקת 'גברים בעבודה' האוסטרלית. גרג רולי מבצע את Black magic woman ו- Oye Como Vaשהופכים את ההופעה למסיבה לטינית. בזמן שהאמנים האלה משחזרים את תהילתם, רינגו מצטרף ומלווה אותם יחד עם המתופף המופלא גרג ביסונט, אבל נותן לו להוביל. רינגו מרבה להתלוצץ עם הקהל, לתקשר ולהעלות זכרונות מימי הביטלס, אותם הוא שוזר בין You're Sixteen,Yellow Submarine, Don't pass me by, Boys ו- I wanna be your man שמביאים לנהירה של חלק מהקהל אל קדמת הבמה. למעלה מששים שנה אחרי, נערות רכות צורחות את שמו של רינגו. הלהקה שאתו מנגנת בצורה מתואמת להפליא וכל שיר הוא קתרזיס קטן.
3 צפייה בגלריה
רינגו סטאר בתל אביב. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר בתל אביב. צילום: ליאור כתר
רינגו סטאר בתל אביב. צילום: ליאור כתר
לאחר כשעתיים של מופע כייפי, רינגו מסיים עם Photograph ו-Act Naturally אבל את הדובדבן הוא שומר לסוף: With a little help from my friendsמרים שוב את הקהל על הרגליים והשירה הבוקעת מפי אלפי הגרונות, מעוררת התרגשות.
רינגו סטאר וה'אולסטאר בנד' שלו מספקים את הסחורה, נהנים מכל רגע על הבמה (וגם מהזמן שלהם מחוץ לבמה, לפי הדברים שאמרו במהלך הערב)- ואם אתם אוהבים מוזיקה בכלל ואת שירי הביטלס בפרט, יש עוד הופעה הלילה (24.6, היכל מנורה מבטחים).