משרד הבריאות הודיע הבוקר (שני) כי ‏מאות אנשים שנסעו ברכבת לקריות, עכו ונהריה ביום חמישי שעבר, חייבים להיכנס לבידוד של 14 יום בעקבות חשיפה לחולה קורונה.
1 צפייה בגלריה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
מדובר בגבר בן 47, תושב יישוב קהילתי בגליל המערבי שטס לוינה ב-29 בפברואר ושב ביום חמישי שעבר, 5 במרץ. הוא היה בטיסה OS861 שהמריאה ב-13:30, ונחתה בישראל ב-17:15.
הוא עלה ‏בנתב"ג על רכבת בקו מודיעין-נהריה מס' 176, שיצאה מתחנת מודיעין מרכז בשעה 17:48, מפאתי מודיעין בשעה 17:54 והחולה עלה עליה בנתב''ג בשעה 18:05.
לאחר מכן הרכבת חלפה בתחנות הבאות ת''א ההגנה 18:17, ת''א השלום 18:21, ת''א סבידור-מרכז 18:28, ת''א האוניברסיטה 18:31, בנימינה 19:00, חוף הכרמל 19:24, בת גלים 19:31, חיפה מרכז השמונה 19:35, מרכזית המפרץ 19:43, חוצות המפרץ 19:48, קרית חיים 19:52, קרית מוצקין 19:55. הנוסע ירד בעכו בשעה 20:04 והרכבת הגיעה לתחנה האחרונה בנהריה בשעה 20:13.
משרד הבריאות הודיע: "‏כל מי שהיה בטיסות או ששהה במקומות שצוינו לעיל בימים ובשעות המפורטים מעלה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות ‏או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400".
‏אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.
בעכו הנוסע נכנס למכוניתו ונכנס לבידוד מוחלט בביתו, שם הוא נמצא בבידוד. לאחר שעבר בדיקה רפואית, התברר כי החולה ה-27 שלקה בקורונה בישראל. ביום ראשון בלילה, בתיאום עם משרד הבריאות, הגיע החולה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. מבית החולים נמסר: "החולה מאושפז בבידוד בחדר לחץ שלילי ביחידה לטיפול נמרץ כללי.
"מצבו מוגדר קל, ובעת הגעתו היו לו חום ושיעול קל. מבדיקה שנעשתה הבוקר, התברר כי אין לו כעת חום, וצילום חזה שלל אפשרות של דלקת ריאות".
למרות שברכבת ישראל מודיעים לתקשורת על שלל אירועים הקשורים לנסיעה, את האזהרה הנ"ל בחרו באגף הדוברות שלא לפרסם, בטענה כי משרד הבריאות הוא שמוסמך למסור הודעות בנושא.
מרכבת ישראל נמסר: "הנהלת הרכבת נמצאת בקשר רציף ויומיומי עם הגופים המרכזים את הטיפול במשבר הקורונה: המל"ל, משרד הבריאות ומשרד התחבורה, וממלאת את הנחיותיהם באופן מלא.
"מתוך דאגה לשלום העובדים והנוסעים, חילקה ההנהלה אמצעי מיגון לעובדים הנמצאים במגע עם נוסעים, ואף מתבצע תישאול של הנוסעים המגיעים בשערי תחנת נתב"ג ואף מניעת כניסה של אזרחים השבים מהמדינות המוגדרות, לצד פרסום ההנחיות לציבור.
"כמו כן, נערכת הרכבת גם להחמרה במשבר, במגוון דרכים ואמצעים, בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והתחבורה. הנהלת הרכבת פנתה כבר לפני מספר ימים לגורמים המוסמכים בממשלה בנושא הפעלת תחנת נתב"ג, ותפעל ע"פ הנחיותיהם".
יצוין, כי יום חמישי בערב הוא זמן בו הרכבת לצפון עמוסה בחיילים ששבים לחופשת סוף השבוע וכן בתושבי הקריות והגליל המערבי שנוסעים מדי בוקר למרכז ושבים בלילה לצפון.