"בהתחלה פחדנו, אבל האמנו. עכשיו אנחנו בבית והכל בסדר", אמרו בהתרגשות אהרון ושמחה גרציאני (84) מקרית אתא, אשר החלימו ממחלת הקורונה ושוחררו היום (ג') לאחר אשפוז של שבועיים.
בני הזוג גרציאני (84), שנדבקו בנגיף לאחר ששבו מחו"ל, בילו את ימי האישפוז בחדר משותף במחלקת 'כתר' ברמב"ם.
"אנחנו לא יודעים איפה נדבקנו. היינו בסלובניה בסקי וכשחזרנו דרך ציריך אז יכול להיות שנדבקנו במטוס. לא היתה טיסה אחרת", סיפרה שמחה. "מיד כשחזרנו נכנסו לבידוד בלי שנפגשנו עם אף אחד לא מהילדים, שכנים. היינו לבד".
מתי גיליתם שאתם חולים?
"ביום ה-12 לבידוד הופיע אצלנו חום והזמנו את מד"א. הם ערכו לנו בדיקות ומצאו שיש לנו את הנגיף. לאחר כמה ימים לקחו אותנו לרמב"ם, לי כבר ירד החום ולבעלי היה קצת חום שירד במשך הזמן. היינו שם שבועיים, באותו החדר, בחדר לזוגות", סיפרה.
"כל הזמן בדקו אותנו עד שיצאה תוצאה שלילית לנגיף. לא קיבלנו שום טיפול מלבד כדורים להורדת חום. יצאנו מהחדר רק כשאף אחד מהעובדים לא נמצא. היה צוות יוצא מן הכלל. דבר כזה לא ייאמן. אני מברכת את כל הצוות וכל מי שעובד שם. כל יום התפללתי שאף אחד מהם לא ידבק. הם עשו עבודת קודש".
חששתם שזה יחמיר?
"בהתחלה פחדנו, אבל האמנו. עכשיו אנחנו בבית והכל בסדר".
למרות שחלו והחלימו הם עדיין צריכים להיות בבידוד ואת חג הפסח לא יעשו עם בני המשפחה. "גם עכשיו אנחנו צריכים להיות בבידוד. לא בגלל שאנחנו יכולים להדביק, אלא שלא ידביקו אותנו שוב חס וחלילה. לא יודעים בוודאות אם זה מחסן", אמרה. "אנחנו נהיה בבית בחג לבד, זה לא נורא. יש לנו 3 ילדים וכל אחד יחגוג בבית שלו".
פורסם לראשונה: 17:59, 31.03.20