השבתת מערכת החינוך הביאה את ההורים לחשוב על רעיונות יצירתיים בהם ניתן להעסיק את הילדים. קרן ליברמן, תושבת קרית ים ואם לארבעה, מספרת על שגרת היום החדשה, הכוללת פחות זמן עבודה ויותר פעילות מקורית עם הילדים. את הרעיונות היא מתכוונת החל משבוע הבא לחלוק בסרטונים עם יתר ההורים.
1 צפייה בגלריה
משפחת ליברמן
משפחת ליברמן
חגיגות יום ההולדת ידחו למועד אחר. משפחת ליברמן
(צילום: נחום סגל )
ליברמן אם לארבעה ילדים: דולב בן שנה, שילת בת שש, יובל תמיר בן שמונה ושיזף בת עשר. היא צלמת במקצועה ובעלת סטודיו מזה עשר שנים. "אני עדיין עובדת, אבל הורדתי את המינון, כי אני רוצה להיות עם הילדים בתקופה הזאת", סיפרה ליברמן. "בעלי מהנדס ביוטכנולוגיה. ברגע שהוא חוזר מהעבודה, אני הולכת לעבוד".
על מנת להעסיק את הילדים בצורה יעילה, החליטה ליברמן לבנות תוכנית לחלוקת הזמן. "בנינו 'פיצה' בה חילקנו את הזמן בצורה מאוד ברורה. זמן ללמידה, זמן משפחה, זמן מסך, זמן טלפון, זמן לאתגר. למשל היום עשינו הגרלה, שבה במהלכה כל אחד משך פתק עליו רשום נושא מסוים. כל אחד לקח את הנושא שלו ולמד אותו מהאינטרנט, ולאחר מכן סיפר מה למד. כמו כן, קיימנו ישיבה משפחתית וחילקנו בינינו את מטלות הבית. כל אחד אמר מה הוא מתנדב לעשות, לפנות את הפח, לפנות את השולחן וכדומה. בינתיים, לא משעמם".
אחד הדברים החשובים, היא אומרת, הוא לשמור על שגרת החיים עד כמה שניתן. "אנחנו פועלים כאילו קמים לשגרה, שוטפים פנים, מצחצחים שיניים, מתלבשים ואוכלים ארוחת בוקר למרות שנשארים בבית. יש לנו גם גינה, שזה לטובתנו".
מה הם יודעים על הסיבה להשבתה?
"הם מאוד מעודכנים, קיבלו גם מבית הספר כל מיני הסברים. ישבנו לראות ביחד סרטונים שמסבירים את הנושא בשפה מותאמת לגילם. אין פחד, אבל כן משתדלים לשמור. אתמול עשינו איתם פעילות והכנו אלכוג'ל בבית, כי בחנויות נגמר. לקחנו אלכוהול 70% ושפופרת של אלוורה".
בשבוע הקרוב יחגגו שניים מילדיה יום הולדת. "תיכננו לעשות להם מסיבה כמו כל שנה, להביא מתנפחים לחצר ולהזמין חברים, להכין עוגה ולקנות להם מתנות יחד עם סבא וסבתא. אבל כעת לא ניתן לעשות את זה והם מאוכזבים. הבטחנו להם שנזמין את המתנפח ונחגוג רק אנחנו בגינה, ואת המסיבה עם החברים נדחה לפעם אחרת".
את הרעיונות שלה להפעלת הילדים מתכוונת ליברמן לחלוק אם יתר ההורים ולספק להם רעיונות להפעלת הילדים. "אני יוצרת סדנאות של חשיבה מחוץ לקופסה לילדים, ועכשיו בתקופה הזו אני בניתי להם לו"ז סדנאות. בתחילת השבוע הבא אתחיל להעלות כל יום סרטון יחד עם מנחת ההורים, אתי גלזר. יחד נראה מה ניתן לעשות עם הילדים בחופש. אני אהיה אחראית על הצד היצירתי והחשיבה מחוץ לקופסה, והיא תהיה אחראית להסביר על החשיבות של זה ועל המשמעות".
פורסם לראשונה: 08:23, 24.03.20