להסיע מעוטי יכולת לבדיקות רפואיות, להוביל מזון ותרופות לבתי נזקקים, לסייע למשרד הבריאות ולמד"א ולתמוך באוכלוסיה המבוגרת. כל הפעולות הללו, שמתבצעות בימי שגרה בחיים האזרחיים, "עלו על מדים" בעיצומה של מגיפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
לא מוותרים על אף בית ואף חבילה
לא מוותרים על אף בית ואף חבילה
לא מוותרים על אף בית ואף חבילה
(צילום: דובר צה"ל)
סגן מפקד אגד טכנולוגיה ואחזקה ארצי, סא"ל ניסים בן ארי, תושב קדימה צורן, מוביל בשיתוף אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ופיקוד העורף את המבצע: לסייע ככל הניתן לתושבים, נזקקים וקשישים ברחבי הארץ להתמודד עם האתגרים החדשים שאינם מוכרים לנו.
"עם התפשטות נגיף הקורונה קיבלנו משימה: לסייע לפיקוד העורף", אומר בן ארי. "לקחנו את חמשת הגדודים שלנו שפרושים ברחבי הארץ ועשינו להם שינוי תצורה: הפכנו אותם לגדודי סיוע אזרחי בכל מחוז, שמפיצים מזון לבתים לפי רשימות, מסייעים לארוז חבילות מזון בעיריות ונותנים יד במקומות שבהם יש מחסור במתנדבים".
3 צפייה בגלריה
רנ"ג רפי צנגאוקר
רנ"ג רפי צנגאוקר
רנ"ג רפי צנגאוקר
(צילום: דובר צה"ל)
במבצע משתתפים בעיקר נגדים וקצינים מרחבי הארץ. "הופעלנו למשימה והגענו מיד בלי לחשוב פעמיים", אומר רנ"ג רפי צנגאוקר מאילת, מפקד מחלקת רכב בפלוגה 7183. "זאת לא אחת המשימות שאנחנו רגילים אליהן, אבל במהלכה ראינו באמת את עם ישראל. זה מעשה גדול. אנחנו לא מוותרים על שום בית ושום חבילה. כולם אוהבים את מה שהם עושים פה ונוודא שאף אחד לא יישאר בלי אוכל לפסח. המשימה הזאת גורמת לי להאמין בטוב ליבם של האנשים, וכמה אפשר לתת מכל הלב".
השבוע התגייס בנו של צנגאוקר לחיל האוויר. "זו הייתה חוויה שונה בגלל הנהלים החדשים", הוא אומר. "אני לא יודע מתי הוא ייצא הביתה ומתי אראה אותו שוב, אבל אני בטוח שהוא יודע שאבא שלו עוזר לאזרחים, בזמן שהוא שומר על המדינה".
רס"ר מתנאל אלמשעלי מאופקים היה לוחם במסייעת שריון והיום הוא הרס"ר של גדוד הטנ"א 674 שבערבה. "כולנו גויסנו למאמץ הלאומי", הוא אומר. "עלינו צפונה והתחלקנו באזור המרכז. אנחנו מרגישים סיפוק ושליחות ומצליחים להבין את חשיבות המבצע, לצד החששות של כולם בעקבות המחלה. אנחנו מוכנים לכל תרחיש ולכל משימה שתוטל עלינו ונמצאים כאן בשביל כל מי שזקוק לנו".
3 צפייה בגלריה
סא"ל ניסים בן ארי
סא"ל ניסים בן ארי
סא"ל ניסים בן ארי
(צילום: דובר צה"ל)
מבחינת אלמשעלי מדובר במשימה שדורשת מאמץ נפשי רב. "אמא שלי נמצאת בקבוצת סיכון ובגלל שאנחנו פה במעין סגר, וגם לאור המצב, אני לא יכול לבקר אותה ולדאוג לה. מצד שני אני מרגיש שהעזרה שאנחנו מגישים לקשישים מאוד מרגשת ומהווה סגירת מעגל".
סגן שחר בן ששון מקריית טבעון, קצין משאבי אנוש בשירות קבע, אומר שמדובר בחוויה מיוחדת שגורמת לו לתחושה מדהימה. "כמות האנשים שאומרים לך תודה בכל יום היא עצומה. אני רואה את זה כשליחות לכל דבר. אנחנו עוזרים לאנשים מבוגרים בתקופה קשה ומבודדת. פעם אחת ראינו אישה מבוגרת ברחוב ששאלה איך זה שבעלה לא מקבל חבילה. באותו רגע הלכנו איתה לעירייה והבנו שבגלל טעות הוא נשמט מהרשימה. עזרנו בהרשמה והבאנו להם חבילה עד הבית. אין תחושה טובה מזו. זה מבצע מבורך שאני גאה לקחת בו חלק".
"החיילים גאים להשתתף במשימה הזאת", מסכם בן ארי. "אני שומע את זה מהם וגם מההורים שלהם. האזרחים מעריצים את החיילים שלוקחים חלק בסיוע וגם מפקדי המחוזות וראשי הרשויות משבחים אותם על העשייה. המטרה היא להמשיך להגיע ולעזור לכמה שיותר אזרחים. בשביל זה אנחנו כאן".