החלטתם להתגרש. במקרים רבים, התהליך מתקדם כסדרו דרך הרבנות, אבל יש גם מקרים אחרים. למשל כאלה שבהם אחד מבני הזוג פונה לאפיק פלילי על ידי הגשת תלונת שווא במשטרה על אלימות פיזית. למרבה הצער הניסיון הזה נובע ממטרה ליצור יתרון טקטי בתביעות לגירושין או בתביעות רכושיות בהליך הפירוד. אז מה עושים?
2 צפייה בגלריה
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
עו"ד קובי לוי ועו"ד קרן לוי
(צילום: ליאור לייבוביץ )
הנה דוגמא מהשטח: משרדנו ייצג גבר בהליך אשר פתחה האישה לגירושין בבית הדין הרבני. האישה פעלה תחילה להגשת תלונה שקרית במשטרה בגין אלימות לכאורה של האיש כלפיה וכלפי ילדיהם ובה בעת הגישה בקשה לצו הגנה בבית המשפט שבקריות.
בפועל, הצליחה האשה להרחיק את בעלה מהבית ולהשתלט על כלל הניירת ונכסי הבית בהפתעה גמורה עבורו. עו"ד קובי לוי ממשרדנו התייצב לצד האיש בתחנת המשטרה ולאחר שעות בודדות הוא שוחרר והתלונה נסגרה מעילת "חוסר אשמה". עילת הסגירה חשובה ובעלת השפעה גם להמשך ניהול הליך הגירושין וגם להליך צו ההגנה – אשר בוטל במעמד הצדדים, וזאת לאור חקירת האישה והנימוקים שהוצגו בפני בית המשפט במהלך הדיון.
2 צפייה בגלריה
(צילום המחשה: shutterstock)
ניתן להשתמש בהליך הפלילי אשר אינו מאוזן כלל בסטטוס הזמנים הנ"ל והוא תמיד יפעל לטובת האישה ולשמירה על ביטחונה, אולם תמיד יהיה מי שינצל זאת. במסגרת הליך זה ניתן לגרום למעצרו של האיש ואז "להשתלט" על הבית ועל החזקה בקטינים, לגרום להכתמת עברו הפלילי, להטיית בית המשפט בהליך, לצביעתו כאלים בפני עובדות הרווחה להשפיע על זמני השהות ועוד.
מאידך, ישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג, בדרך כלל האישה, אכן סובלת מאלימות נפשית, כלכלית ואף פיזית מבן זוגה. במקרה כזה ליווי של עורך דין מקצועי יכול לוודא שזכויותיה של האישה לא יפגעו תוך ליווי האישה החל מהגשת התלונה ועד התנהלות ישירה מול המשטרה וייצוגה כנפגעת עבירה - וכל זאת כדי לדאוג שהתלונה תיבדק ותטופל במקצועיות ברצינות הנדרשת על ידי המשטרה. גם בתיקים כאלה נדרש ליווי ובזאת למשרד שלנו התמחות ייחודית - עו"ד קובי לוי הוא קצין משטרה בדימוס שבין היתר היה קצין חקירות בתחנות השונות.
היוועצות בעורך דין מקצועי הן בתחום הפלילי והן בתחום דיני המשפחה חשובה מאוד לצורך שמירת זכויותיכם, תוך התנהלות חכמה וזהירה בהליך הלא פשוט של גירושין "מכוערים" – מה שיכול להטות את הכף ואף להוות גורם מכריע בהליך כולו.
משרדנו – קובי לוי עורכי דין (לחצו כאן כדי ליצור עמנו קשר), מתמחה בתחום דיני המשפחה, אשר מנוהל על ידי עו"ד קרן לוי, ובתחום הפלילי ע"י עו"ד קובי לוי, ששימש שנים רבות כתובע פלילי וקצין חקירות בתחנות השונות במשטרת ישראל. כך שכל לקוחות משרדנו נהנים מליווי מקצועי גם בתחום הפלילי וגם בתחום דיני המשפחה.
פורסם לראשונה: 12:34, 27.04.22