הטילים שנחתו על מדינת ישראל תפסו את בעלי העסקים הקטנים לא מוכנים.
אחרי שנת קורונה מאתגרת במיוחד, כשנדמה היה שהמשק מתחיל לחזור לפעילות ותזרים המזומנים מתאושש, נחתו עליהם צרורות של רקטות, שרוקנו את הרחובות והבריחו את הלקוחות הביתה.
3 צפייה בגלריה
"צרו מערכת יחסים אישית עם הלקוחות לטווח ארוך"
"צרו מערכת יחסים אישית עם הלקוחות לטווח ארוך"
"צרו מערכת יחסים אישית עם הלקוחות לטווח ארוך"
( צילום: shutterstock)
החזרה לשגרה מעלה שוב את השאלה: אז מה עושים עכשיו? איך עולים על דרך המלך ומאוששים את העסק?
"במצבים של לחץ אנשים שוכחים לנשום", אומרת לי טורסטון-עדני, מומחית להקמה ופיתוח עסקים, יועצת ומרצה. "לכן ההמלצה הראשונה היא: קחו נשימה. כשלא נושמים קשה להתפקס, ואז הכי קל להיכנע. ואני אומרת: ידיים מרימים רק כדי לטפס למעלה".
קראו גם:
טורסטון-עדני ממליצה להתייחס לכל לקוח כאילו הוא הכי הכי גדול שיש. "האחריות לעסק היא שלכם, לא של המדינה ולא של ביטוח לאומי. זה אומר שרק אתם אלה שתתנו את הערך הכי טוב עבור הלקוחות שלכם.
תבליטו את הייחודיות שלכם ודברו עליה: מי אתם ומה אתם עושים הכי-הכי - את המוצר הכי איכותי, את האחריות הכי רחבה, את השירות הכי טוב.
3 צפייה בגלריה
לי טורסטון עדני
לי טורסטון עדני
לי טורסטון עדני
( צילום: תובל צילום)
לעסקים באיזור הדרום: את היתרונות שלכם אל תפיצו רק בסביבה הקרובה אלא גם בגזרה הרחוקה יותר.
אפשר להתארגן לירידים ובתים פתוחים כדי לנצל את המומנטום של ההזדהות, הסימפטיה והאמפתיה הגדולה.
אחרי שלקוח חדש הגיע אליכם לראשונה, הכניסו אותו לרשימות התפוצה והציעו לו הצעות שוות.
אל תסתפקו במכירה יחידנית. לבנות מערכת יחסים עם לקוח זה כמו ליצור קשר בעולם הדייטים – צריך לתחזק את הקשר כל הזמן.
תעבדו בדיגיטל. תהיו נוכחים שם ותנו פייט. בנו עמוד עסקי ממותג שמשדר ייחודיות.
בנו לכם קהילה אוהדת שתישאר אתכם בימים טובים יותר וטובים פחות. עדכנו אותם בשוטף וכתבו למענם פוסטים בעלי ערך".
3 צפייה בגלריה
מוטי אזולאי
מוטי אזולאי
מוטי אזולאי
( צילום: עידו איז'ק)
מה הלקוח שלכם מחפש?
"בעלי עסקים משקיעים את תקציבם האחרון בבניית מיתוג עדכני, כתיבה שיווקית או קמפיין דיגיטלי בתקווה לגייס לידים ולמכור", אומר מוטי אזולאי, דוקטורנט לניהול, מנהל התוכנית השנתית 'נבחרת ישראל בעסקים' לבעלי עסקים קטנים מבית מגדלור לעסקים, "אבל כולם מבינים שבימי פוסט קורונה ומבצע שומר החומות, לחלק מהכלים הללו בכלל אין יכולת החזר השקעה. לכן, מה שעסקים באמת צריכים בימים אלה הוא משפך מכירות מתייעל והבנה אמתית על מה הלקוח שלהם מוכן לשלם".
אז איך אפשר לצמוח למרות הקשיים:
התמקדו בעסק שלכם. זה הזמן להיות עם יד על הדופק ולנהל את תזרים המזומנים ברמה היומית. להיות אקטיביים ולחתור להגדלת מכירות בכל פעולה.
צרו בהירות ופשטות במשימות שלכם. צרו מסגרת לו"ז עבודה למשימות ותאמו ציפיות עם הצוות שלכם.
בנו מכונה עסקית וייעלו אותה תוך כדי תנועה. צרו מכונה עסקית שיוזמת פעולות מסיביות יומיומיות ממוקדות תוצאות היוצרות תנועה אל עבר מטרות החברה ויעדי הרווח.
בנו משפך מכירות אפקטיבי ומכוון לקוחות פוטנציאלים. הניעו, ייעלו ומקסמו את תקציבי שיווק באמצעות מדידה, השוואה ויצירת אובססיה לתוצאות.
הגדילו מכירות ואתרו ערוצי מכירה חדשים. צרו מערכת יחסים אישית עם הלקוחות לטווח ארוך, הבינו את צרכים והתאימו את הפתרון המדויק ביותר לבעיות שלהם.
"בשורה התחתונה", מסכם אזולאי, "עסק שיהיה אובססיבי ליצור יותר ערך ללקוחותיו ימשוך אליו הזדמנויות נוספות ויהפוך את לקוחותיו לאוהדים. כשעסק מציע ערך כלכלי גדול יותר בתוך המערכת האקולוגית הכלכלית, משלמים לו יותר ומחזרים אחריו יותר".