מה אנחנו קונים כשאנו קונים מתנות? קודם כל את האריזה וההגשה של המוצר.
בעלי עסקים קטנים מבינים זאת, אבל מתוך החשש שלא יהיה ביקוש למוצר שלהם או הפחד לשגות במהלך השיווקי, הם בדרך כלל מעתיקים זה מזה את צורת האריזה והגשת המוצר. בתחום המארזים ניתן למצוא לא פעם אותו עיצוב אצל מספר עוסקים בדבר למרות שכל אחד מעצב בעצמו.
אילנה חוטובלי, בעלת חברת האריזות "אריזות פלוס" , נחשבת למובילה הישראלית בתחום. חוטובלי שעוסקת בייבוא מוצרי אריזה במשך 20 שנה, מיבאת לישראל רעיונות חדשניים ופורצי דרך בתחומה.
לשם הנחלת הידע העצום הזה, השיקה חוטובלי בשותפות עם היזמית העסקית- נורית ברון, אקדמיה שעוסקת בתחומי העיצוב והאריזה.
1 צפייה בגלריה
אריזות פלוס
אריזות פלוס
אריזות פלוס
(צילום: יח"צ)
חוטובלי: "העסקים הקטנים חייבים להביא את העולם שלהם, את סיפור המוצר בדרך המיוחדת להם. אנו פה על מנת להביא שינוי וחדשנות בתחום המארזים. הגיע הזמן לצאת מהקופסה. שילבנו באקדמיה מספר קורסים שיחד מאפשרים לרכוש ידע וטכניקה בדרך לעיצובי מארז. העבודה מתבצעת עם חומרים שונים ומגוונים: נייר, פרחים, PVC, קופסאות מעוצבות, ספוגים וכל מה שקשור לתחום והוא איכותי. התלמידים לומדים להשתמש בחומרי עילית ויכולים לרכוש אותם מאיתנו בהנחות".
המנטורית בקורס, נורית ברון, יועצת שיווקית מוכרת ובעלת ניסיון בליווי עסקים וקידומם, מספרת על בניית הקורס:
"הקורס נולד על מנת לעזור לבעלי העסקים הקטנים ליצור ייחודיות ובולטות. אם כולם מגישים את המוצר שלהם באותה הצורה, הסיכוי להצלחה עסקית פוחת. יצירת מיתוג נכון זה תנאי לבניית עסק מנצח שאותו הקהל יזהה כשונה בנוף. בתוך הקורס שילבנו את מגוון הנושאים: איכות המוצר, יציבות, אריזה, משלוחים, אחריות, שיווק ופרסום".
כאשר נכנסנו לאחד המפגשים כדי להתרשם, מצאנו מספר בעלות עסקים עם ניסיון בתחום שנרשמו לקורס מכל רחבי הארץ.
אחת מהן סיפרה: "למרות שחשבתי שאני מבינה במארזים, גיליתי שההרגלים הישנים
רק הפריעו לי. למדתי במהירות טכניקות אריזה מתקדמות שכל אחד יכול להפנים ולבצע די בקלות. מצאתי קו עיצובי משלי לסידור המארזים וזה יתרום רבות למהלך השיווק שלי ולצורה בה הלקוח תופס אותי".
עוד אמרה: "התחלתי לשים לב לנושא האחריות שלי כמשלחת המארז. חשוב שהכרתי טכניקות כדי להשאיר את המוצר יציב ומושלם בדיוק כמו ששלחתי אותו."
הקורס הבסיסי למארזים הוא רק אחד מתוך מספר קורסים שקיימים באקדמיה. ניתן למצוא קורס למתקדמים, קורס עיצובי נייר מרשימים ובקרוב גם קורס סילואט ייחודי לאקדמיה.
האקדמיה מעניקה ליווי של שנה במהלכה נהנים התלמידים מהנחות סטודנט ברכישת מוצרי חברת אריזות פלוס ויש גם הטבות נוספות.
נורית ברון מסכמת: "מי שרוצה לשפר את הנראות ואופן ההגשה של המוצר שלו, מי שמבין את הצורך להיות ייחודי ושואף לעשות צעד קדימה בעניין המיתוג והשיווק – מקומו בקורס."