באילו תחומים יש הכי הרבה משרות בחיפה, במה החיפאים בכלל רוצים לעבוד, ואיפה יש לך יותר סיכוי למצוא עבודה תוך שבועיים? "ידיעות חיפה" פנה לאתר אול ג'ובס, שנחשב ללוח הדרושים הגדול במדינה, וביקש נתונים. תל אביב מובילה בכמות המשרות, אחריה ראשון לציון, חיפה וירושלים ובאר שבע.
1 צפייה בגלריה
יריד תעסוקה
יריד תעסוקה
יריד תעסוקה
(צילום ארכיון: עובד כנפינו)
בחיפה יש נכון לעכשיו 2,500 משרות, ובין עתלית לנהריה יש 38,000 משרות, כך לפי נתוני אול ג'ובס.
הכי הרבה משרות בחיפה ניתן למצוא בתחום הייצור ותעשייה, אח"כ מכירות, תוכנה, כספים וכלכלה, אדמיניסטרציה, חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה, שירות לקוחות, הוראה, חינוך והדרכה.
יעל פרימק, מנהלת תחום ניהול קריירה באול ג'ובס: "מעניין שבחיפה והסביבה כמות הביקוש למשרות הוא ייצור ותעשייה, וזה נכון גם לקריות. זה מעניין כי ברמה הארצית ייצור ותעשייה זה לא תחום מוביל ברמת היקף המשרות. אולי כי יש פה הרבה מפעלים, גם הקירבה לנמל. תחום נוסף שמייחד את חיפה זה אנשי מכירות, לא פשוט למצוא אנשי מכירות טובים".
תחום מוביל נוסף במספר המשרות בחיפה הוא 'כללי ללא ניסיון' שמדבר אל אוכלוסייה רחבה, ואחריו תחום התוכנה. "זו מגמה ארצית, יש עלייה בהיקף חברות ההייטק וזה בא לידי ביטוי גם בחיפה", אומרת פרימק, "ראוי לציין שמצד אחד יש ביקוש לתעשייה המסורתית ולצד זה גם חיפוש של אנשי תוכנה. זה מצביע על מגמה כפולה שהייצור והתעשייה נשאר תחום חזק לצד התפתחות הייטק בחיפה".
איזו עבודה מחפשים החיפאים? במקום הראשון מכירות. אח"כ כללי וללא ניסיון, אדמיניסטרציה, כספים וכלכלה, ייצור ותעשייה, הוראה חינוך והדרכה, שירות לקוחות, בניין, בינוי ותשתיות, נהגים, שליחים והפצה, רפואה ופארמה. התחומים השכיחים ביותר בחיפה משיקים לתחומים השכיחים בכל המדינה. לעומת זאת, תחומי משאבי אנוש ותוכנה שנמצאים בעשירייה הפותחת הכלל־ ארצית אינם מובילים בחיפה.
כמה זמן לוקח למצוא עבודה? הממוצע הארצי עומד על 3.5 חודשים. הצעירים והחיילים המשוחררים מוצאים עבודה תוך שבועיים־ שלושה. מי שמעלה את הממוצע הם האנשים המבוגרים יותר. "ככל שיש לך יותר ניסיון ואתה מחפש עבודה יותר מקצועית ובדרגה יותר גבוהה, זה ייקח יותר זמן. בראש הפירמידה יש משרות של מנכ"ל, אח"כ ניהול. ככל שיורדים בדרגות יש יותר משרות".