"חיכיתי לפגישה איתך כדי לספר לך כמה אני נרגשת", אמרה תהילה (שם בדוי) וחייכה.
ההתרגשות והשמחה בקולה לא היו עניין של מה בכך. הם לא ממש מאפיינים אותה.
תהילה נמצאת אצלי בטיפול מזה שבועות ספורים. זאת היתה הפעם הראשונה שראיתי אותה מחייכת.
"אני כל כך שמחה לראות אותך ככה, ספרי לי מה הסיבה", ביקשתי.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
"עבר עליי שבוע נהדר", היא השיבה. "פגשתי את החברות שלי וראיתי שהן עדיין איתי ורוצות לעזור לי לעבור את התקופה הזו. זה היה מאוד מרגיע גם היו לי המון תובנות לגבי עצמי ונראה לי שאני מתפנה מעט לחשוב על זוגיות".
תהילה הגיעה לטיפול עם חרדות. היא התגרשה לפני כמה חודשים ולא מצאה שקט בתוך עצמה. היא התקשתה להירדם כי החששות הציפו אותה. במקום להתקרב לחברות שלה היא הרחיקה אותן, כי חששה להידחות על ידן.
היא התגרשה והן נשואות. היא חשבה שהן לא ירצו להכניס אישה גרושה אליהן הביתה מחשש שהגרושה "תגנוב את הבעל".
בטיפול היא הבינה שאחד ממקורות הכוח שלה הוא החברות שלה והחשש שידחו וינדו אותה הוא מדומה.
כדי לחזק אותה, החלטנו להכין את רשימת החוזקות שלה. תהילה התבקשה לכתוב ולמנות בפניי את היתרונות שלה ואת ההישגים שאליהם הגיעה עד כה.
הסעיפים שהעלתה אכן היו מרשימים: יש לה ילדים נהדרים. היא משמרת קשרים מצוינים עם משפחתה החמה והתומכת. היא אוהבת את העבודה שלה ומצליחה במה שהיא עושה. וגם כיף לה בדירה שלה, אותה עיצבה בעשר אצבעותיה.
מרשימת החוזקות עברנו לאיתור הדברים שמכניסים אנרגיה חיובית ליומיום שלה. "השבוע סידרתי את הדירה כמו שאני אוהבת, ואני שמחה על כך שאני לא חייבת דין וחשבון לאף אחד", אמרה תהילה.
"אף אחד לא שואל אותי מתי אני יוצאת ומתי אני חוזרת. והכי כיף לי שאני לא חייבת להכין אוכל כל יום. אם אני רוצה אני אוכלת בחוץ או מכינה לי משהו קטן בבית".
חייכתי ועניתי לה שאני ממש שמחה שהיא השקיעה מחשבה ב"רשימת היתרונות והחוזקות" שלה, וגם מצאה את הדברים הקטנים שעושים לה טוב.
"התרגיל שנתת לי, לרשום את הדברים החיוביים שיש בי ויש בחיים שלי", היא אמרה, "שם את הקשיים בפרספקטיבה ראויה".
התבוננתי בתהילה והרגשתי שאני גאה בה על התהליך שעברה. היא הוסיפה שהיא מרגישה עכשיו יותר חזקה וטובה עם עצמה, ונראה לה שהיא פנויה למצוא זוגיות.
"בואי נחשוב יחד איזה גבר את מחפשת", אמרתי.
"אני יודעת מה אני לא רוצה", היא ענתה.
"נסי לחשוב מה את כן רוצה בזוגיות שלך ואיזה גבר את מחפשת. שימי את הטוב לפני המיותר", הצעתי לה. "שינוי בחשיבה שלך – להיות בחיוב במקום בשלילה – יעזור לך להגיע אל התוצאות הרצויות".
אנחנו ממשיכות בתהליך מציאת זוגיות מתאימה עבור תהילה. נקודת המבט שלה השתנתה והיא למדה לראות את החיובי והנכון עבורה.
כך, אני מאמינה, היא בהחלט תצליח למצוא את הגבר המתאים לה.
ואתם, בינתיים, מוזמנים להכין רשימה משלכם: רשמו שחור על גבי לבן את כל היתרונות והחוזקות שיש לכם. וגם סמנו לעצמכם מהם הדברים שעושים לכם טוב.
הם יעמדו מולכם בכל התמודדות וקושי, ויזכירו לכם שאתם מסוגלים וראויים.
שרון בן דור, מטפלת רגשית בשיטת NLP , puni8@walla.com
054-2520015