היא פנתה אלי וביקשה עזרה. גרושה כבר חמש שנים וכלל לא חשבה על זוגיות חדשה. אחרי 37 שנות נישואים לא מאושרים מצאה כי לבד טוב לה מלהיות ביחד. הדרך אל החופש שלה לא היתה קלה אך היא היתה נחושה להצליח לבנות לה חיים משמעותיים ולא להכנע לתכתיבי החברה או המשפחה, שלחצה עליה להשאר בזוגיות.
אחרי תהליך לא פשוט השיגה את מבוקשה ויצאה אל החיים שכל כך ציפתה להם. לאחר ארבע שנים בהם התפתחה וקידמה את עצמה חשה כי חסרה לה זוגיות בחייה. היא החלה להרשם לקבוצות של פנויים ופנויות, לצאת לטיולים ייעודיים ולהכנס לאתרים שמבטיחים לך זוגיות.
ההתפכחות היתה כואבת ומלווה באכזבות וכאבי לב. ההיכרויות לא צלחו ועל אף שניסתה - לא מצאה את מבוקשה. יתרה מזאת, מאחת ממערכות היחסים שהתפתחה יצאה שבורת לב ופגועה עד עמקי נשמתה.
הפניה אלי נשעתה מתוך מקום של אי ויתור על הרצון לבנות זוגיות חדשה, אך יחד עם זאת, עם פחד משתק להכנס לתהליך המורכב הזה מחדש. הפחד מלהפגע שוב.
נקודת ההתחלה של המפגשים ביננו היתה להבין מהי זוגיות עבורה. כיצד היא תופסת את המקום והחשיבות של זה בחייה, אילו סוגי מערכות יחסים היא מכירה מחייה ולאיזו מערכת יחסים היתה רוצה היא להגיע. לאט לאט מצאנו שהחששות מכישלון חוזר, הפחד מלשחזר את אותו קשר לא טוב שהיה לה עם בעלה והאימה לחוות אכזבה נוספת ממערכת יחסים חדשה - כל אלו לא איפשרו לה למצוא את הדרך לבנות לעצמה אחת כזו.
היא הגיעה לכל קשר פוטנציאלי כל כך מלאת חרדות וחששות שלא יכלה לתת לזה להתפתח. במבט לאחור היא הבינה גם שזו היתה הסיבה לקשר שהתחיל ונגמר והשאיר בה כל כך הרבה צלקות.
בתהליך יחסית קצר, של חמישה מפגשים, פתחנו את המקום הפגוע והכואב ולמדנו כלים חדשים שיוכלו לשמש אותה בתהליך מציאת זוגיות מיטיבה לחייה. היא למדה קצת תקשורת, קצת איך לדבר רגש, איך להנגיש את החששות והפחדים שלה בלי שיאימו על זה שמולה. למדנו לנשום עמוק ולא לקחת כל דבר כאישי ושיש דברים שאינם תלויים בנו.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
היא יצאה מהמפגשים מרוגשת עם תחושת הקלה גדולה. בעיקר היא חשה ביטחון בעצמה ובהתנהלותה וההבנה שהיא נהדרת ומי שתבחר בו יהיה המאושר באדם.
עיניין ההיכרות הוא עולם מורכב מאוד בגיל המבוגר. מצד אחד לא רוצים להשאר לבד ומהצד השני יודעים בדיוק מה ואיך רוצים. הפערים בין הרצוי למצוי לא אחת מבטלים כל שאיפה לזוגיות - וחבל שכך...
אני מאמינה בזוגיות. מאמינה בקשר אינטימי, אישי, קרוב, חברי, מיני. אני מאמינה שאפשר לקיים קשר כזה בכל גיל ובכל מצב. אל תוותרו עליו.
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313