אני חושב שחזרה לשגרה היא אחת ההגדרות שהכי העיקו עליי במהלך חיי. כמה קשה היה לי כילד לחזור לבית הספר מהחופש הגדול, מחופשת הפסח או מכל אירוע ש"כיבה" את רצף השגרה. היום זה קצת השתנה, אבל אני עדיין פוגש ילדים רבים שחזרה לשגרה עושה להם רע.
1 צפייה בגלריה
איך חוזרים לשגרה?
איך חוזרים לשגרה?
איך חוזרים לשגרה?
(צילום: shutterstock)
החזרה למסלול המוכר בימים האחרונים, שחלקנו כבר התחלנו לתרגל (האחרים יצטרפו בהמשך בקרוב) שונה מכל "חזרה לשגרה רגילה" שהכרנו. למרות שיש בה סימני שאלה וחשש מהעתיד לבוא, היא מרגישה משמחת ומבורכת.
למעלה מ-40 ימים של שגעת וחוסר ודאות מתחילים להגיע לקיצם. מספרים שכשמשה רבנו ירד מהשמיים אחרי 40 יום, לקח לו כמה דקות טובות להתאפס ולחזור לעצמו, וזה משה רבנו, כן?
ומה עם הילדים שלנו? כמה זמן ייקח להם? בכל זאת, הם לא גדולי הדור. אז תרשו לי לבשר לכם שזמן ההסתגלות שלהם תלוי ברובו בכם, ההורים, ובהתנהלות שלכם. התנהגות הורית נכונה תבטיח מינימום ימי ג׳ט לג ומקסימום שיתוף פעולה.
ויש אפילו כמה דברים מועילים שתוכלו לעשות כדי שהאירוע יעבור בהצלחה:
לפני הכל, ודאו שהם מכירים את כללי הזהירות החדשים שהצטרפו לחיינו בכל הקשור להתנהלות במרחב הציבורי ושהם מצוידים באביזרים הדרושים.
התחילו להיפרד בעצמכם מההרגלים של התקופה האחרונה. בואו נודה, כולנו הרשינו לעצמנו מאוד בזמן האחרון. הירדמות בשעות מאוחרות וארוחות ליליות הפכו לסממני התקופה. ברור ששום דבר לא ישתנה אצלם כל זמן שיראו שאתם ממשיכים בשלכם. אתם המודל והדוגמה שלהם, וכל שינוי שתעשו – יהווה תמריץ לעשות בעקבותיכם.
ודאו שהם מתחילים לחזור לשעות השינה המקוריות שלהם. הדרגתיות תבטיח הצלחה. זה עשוי לקחת מספר ימים, וזה בסדר גמור. בהתחלה הם יתקשו להירדם בשעה שהפכה לאחרונה לשעת התה והעוגה שלהם. הקפידו לשמור על עקרון ה"גמישות לצד נוקשות" בעניין: אין צורך לכעוס ולהאשים אבל ודאו שהם לא עסוקים בעניינים דיגיטליים או בכל התרחשות שאיננה ניסיון הירדמות.
הציעו עזרה בארגון החומר הלימודי. הילדים היו בחופשה ארוכה מאוד וענייני בית הספר לא בדיוק העסיקו אותם. בני נוער עם אופי מפוזר ו"הפוך" יתקשו לסדר את זירת הלימודים, במה שעלול להפוך לאחד החסמים המייאשים שמקשה לחזור לשגרה. תהיו עדינים ותציעו עזרה בהתאם.
היצמדו לאפליקציית בית הספר יותר מתמיד. זאת פעולה פשוטה שתסייע לכם להבין איך הילד מתפקד, מה הוא שכח ומה נדרש ממנו. כך תוכלו לעקוב אחר קצב החזרה לשגרה ולאמוד את התועלת בצעדים שנקטתם עד כה בבית. אין צורך לבלוש ולהפוך לשוטרים, תמיד עדיף לשמור על קו האמצע.
חזקו התנהגויות חיוביות לאורך כל הדרך בצורה מותאמת ומתוקשרת. הראו להם שאתם מעריכים כל התכווננות ויוזמה וגם שתפו אותם בחזרה לשגרה שלכם ובתחושות שהיא מעלה.
לחינוך עם חיוך המשיכו לעקוב: ״אליסף - אימון להצלחה לילדים בכל הצבעים״