בוטל המכרז לתפקיד מנהל אגף התרבות בעיריית קרית ביאליק בשל פגמים חמורים שנפלו בו. לאחר שבאמצע חודש מאי פרסמה העירייה מכרז פומבי לתפקיד, הגיעה תלונה אל עמותת עורכי דין לקידום מינהל תקין, בטענה כי העירייה הקלה משמעותית את תנאי הסף של המועמדים בהשוואה לדרישות שקבע משרד הפנים.
1 צפייה בגלריה
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק נדרשה לפרסם מכרז תקין
(צילום: נחום סגל)
בעמותה הסבירו: "תנאי הסף לתפקיד מנהל אגף תרבות, שאותם קבע משרד הפנים, הוגמשו משמעותית במכרז שפרסמה העירייה, בניגוד לחוק.
"כך למשל, בעוד שהתפקיד דורש תואר אקדמי בתחומי האומנות, התרבות או הניהול, הסתפקה העירייה בתואר אקדמי בכל תחום שהוא, בתעודות מקצוע או בתעודת סמיכות לרבנות. דרישות הניסיון המקצועי לתפקיד מנהל אגף תרבות נגזרות מהתואר האקדמי שבו על המועמד להחזיק, ולכן ההקלה בדרישת ההשכלה הביאה את העירייה להקל במקביל גם בדרישות הניסיון המקצועי שעל המועמד לתפקיד לצבור".
מעט לפני המועד האחרון להגשת המועמדויות, בתחילת החודש, פנתה עמותת עורכי הדין לקידום מינהל תקין אל העירייה ואל משרד הפנים בדרישה לבטל את המכרז באופן מיידי בשל הפגמים היסודיים והחמורים שנפלו בו, ואף לפרסם מכרז תקין על פי החוק. בעקבות כך הודיעה העירייה כי היא משהה את הליכי המכרז עד לסיום בחינת הטענות שהעלתה העמותה, ובסוף השבוע האחרון - הודיעה העירייה על ביטול המכרז.
עו"ד איתי צורף, חבר הצוות המשפטי בעמותה: "הקלה בתנאי הסף לכל תפקיד ברשות המקומית, ודאי לתפקיד בכיר, לא רק שאינה חוקית, היא גם פוגעת באיכות השירות הציבורי שניתן לתושבים, בכך שהיא מתירה למועמדים שאינם מתאימים לתפקיד להתמנות אליו, ומאפשרת חדירת תופעות פסולות שבהן אנחנו נאבקים יום-יום, כמו מינויי קרובים ומקורבים".
בעיריית קרית ביאליק בחרו שלא להגיב.