"2 קומות המגורים עבור לינת 44 תלמידים אינן אמורות להוות מטרד לסביבת המגורים הסמוכה אלא לשמש חלק ממנה. לאור המפורט לעיל מצאה הוועדה חשיבות תכנונית וציבורית לאשרה" - כך החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שדחתה בישיבה שהתקיימה השבוע את כל ההתנגדויות שהוגשו נגד הקמת כולל ובית כנסת בצומת הרחובות גד והערמונים בקרית ביאליק. עם זאת החליטה הוועדה לצמצם את מימדי הפרויקט, תוך הגדלת המרחק בין הכולל המתוכנן לבנייני המגורים מסביב.
3 צפייה בגלריה
תושבים מתנגדים לבניית כולל
תושבים מתנגדים לבניית כולל
תושבים מתנגדים לבניית כולל
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, המליצה העירייה להרוס את מבנה המקווה הנוכחי, שנמצא במקום, ולבנות במקומו כולל ובית כנסת, בגובה 4 קומות. התושבים, באמצעות עו"ד מימון פאר, הגישו התנגדות לתוכנית בטענה שהמבנה החדש יפריע לתושבי האזור וגם ישנה את אופי האזור. במקביל לערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הגישו הדיירים עתירה מנהלתית, שהדיון בה אמור להיותה שבוע, בה תקפו את דרך אישור התוכנית במועצת העיר.
הוועדה המחוזית החליטה כי הפרויקט ייצא לדרך, תוך הקטנת זכויות הבנייה במקום. כן החליטה כי המשרד להגנת הסביבה יתייחס לנושא, בטרם הוצאת היתר בנייה, עם דגש על הקטנת מטרדי ריח ורעש. ההחלטה קובעת כי במקום יותרו קיום אירועי לבאי המקום בלבד, כחלק מפעילותו וללא פעילות של אירועים בשעות הערב. מסמך הבינוי יתוקן כדי להכשיר במקום חנייה תפעולית תקנית.
התוכנית אושרה ברוב קולות חברי הוועדה כאשר רק נציג משרד הבריאות התנגד בטענה כי אין חיץ בין מבנה הכולל לבניינים מסביב. כן טען נציג משרד הבריאות כי העורף הלוגיסטי של הכולל קרוב לבניין סמוך, דבר שיגרום למפגעי רעש וריחות.
3 צפייה בגלריה
הדמיית הכולל החדש
הדמיית הכולל החדש
הדמיית הכולל החדש
(הדמייה: מתוך התוכניות)
הוועדה המקומית דחתה את רוב סעיפי ההתנגדות, כאשר רק בחלקם נטען כי הקטנת המבנה יענה לדרישות המתנגדים. הוועדה טענה כי אין לראות במבנה בן 5 קומות דבר חריג בתוך מרקם עירוני הקיים באזור ולכן אי אפשר לטעון כי המבנה יסתיר את הנוף לדיירים מסביב. רק את הטענה כי המבנה, כולל המרתף, קרובים מדי לבניינים מסביב קיבלה הוועדה חלקית והחליטה כי הוא יורחק 4 מטרים מהבניינים מסביב, במקום 3 מטרים בתוכנית שהוצע, דבר שיקטין את היקפי הבנייה.
בנושא היעדר החניה לכולל, נטען כי העירייה הגישה כבר בקשה להפוך את המגרש ששימש לחניית משאיות למגרש חנייה, דבר שייתן מענה לצרכים. בנוגע למטרדי רעש וריח, קבעה הוועדה כי הקטנת המבנה תיתן פתרון לסוגיות אלו.
3 צפייה בגלריה
הכולל החדש יחליף את הכולל שברח' העצמאות. מבנה המקווה ברח' הערמונים
הכולל החדש יחליף את הכולל שברח' העצמאות. מבנה המקווה ברח' הערמונים
הכולל החדש יחליף את הכולל שברח' העצמאות. מבנה המקווה ברח' הערמונים
(צילום: אדי גל )
הוועדה דחתה גם התנגדויות נוספות שהוגשו בידי תושבים באופן עצמאי והחליטה לאשר את התוכנית, עם השינויים שהיא קבעה כי יתבצעו בו.
עו"ד מימון פאר: "החלטה של הוועדה המחוזית מאכזבת אך לא מפתיעה. התחושה לכל אורך הדרך הייתה שעמדת תושבי קריית ביאליק לא נספרת וזה היה המשך ישיר להתנהלות ראש העירייה. זו החלטה שתהיינה לה השפעות הרות גורל על קריית ביאליק ואני חושב שהציבור הפעם לא יישאר אדיש. בימים הקרובים נכנס את מטה המאבק ונחליט על המשך צעדינו. אני קורא לתושבי קריית ביאליק להתעורר לפני שיהיה מאוחר".
פורסם לראשונה: 09:02, 07.01.22