בתוך יממה, שני כלי רכב הוצתו ברחוב עפרה חזה בשכונת משכנות האומנים בקרית מוצקין. תושבי השכונה הביעו את חששם ממצב של הסלמה והישנות אירועים פלילים בשכונה.
1 צפייה בגלריה
הרכב הוצת בכניסה ללובי
הרכב הוצת בכניסה ללובי
הרכב הוצת בכניסה ללובי
(צילום: פרטי)
שכונת משכנות האומנים בקרית מוצקין היא שכונה חדשה, שממשיכה להתאכלס גם בימים אלה בזוגות צעירים ובמשפרי דיור מכל הקריות ומהערים בסביבה. כשרכשו את הדירה, הם מספרים, הניחו שהם עוברים לשכונה יוקרתית ואיכותית, אולם מה שקרה בימים האחרים מטיל צל על השכונה, לדבריהם.
ביום שני, בשעות הערב המאוחרות, הוצת רכב מתחת לבניין מגורים בשכונה. לאירוע קדמה הצתה נוספת של רכב אחר, בבניין אחר, בשעות הבוקר המוקדמות.

"עברנו לפני מספר חודשים מקרית ביאליק. ציפינו שזאת תהיה שכונת יוקרה. אנשים שילמו פה את מיטב כספם, זו לא שכונת מצוקה. הופתענו לגלות שהסיטואציה היא קצת שונה, ויש פה הפתעות לא נעימות. גילינו שהאזור לא כל כך סימפטי", סיפר תושב השכונה.
"בתחילת השבוע היתה הצתה של רכב מתחת לאחד הבניינים. בסרטון האבטחה נראה אדם החובש פאה בלונדינית ומסכה שחורה, שמצית את הרכב. אלה תמונות מלחיצות. זה גרם להרבה חשש בקרב התושבים פה, כולם פוחדים. אף אחד לא ציפה לדבר כזה, זה רחוק מאיתנו".
מקרה כזה, אומרים התושבים, היה יכול להסתיים באסון. "הבעיה היא שזה לא מקרה ראשון. באותו בוקר הוצת רכב בשכונה. שתי הצתות באותו יום הדליקו נורה אדומה אצל רבים, זה מאוד מלחיץ. הרכב היה לפני הכניסה לבניין, בדיוק בכניסה ללובי, מקום שאנשים עוברים בו. עכשיו חופש גדול, יכול היה לעבור שם ילד ולהיפגע. אנשים מפוחדים.
"אני לא מתחרט שעברתי לפה. אנחנו מאוד אוהבים את הדירה שרכשנו, מרוצים גם מהשכונה ומההשקעה של העירייה בה. אבל אם המגמה הזאת תימשך ונראה פה תופעות נוספות מסוג זה, זה יהיה בעייתי. ככל שידוע לנו, המשטרה חוקרת את האירועים, ואני מקווה שיתפסו את האשמים".
מכיבוי אש נמסר: "שתי שריפות כלי רכב אירעו ביום שני האחרון ברחוב עפרה חזה בשכונת משכנות האומנים. אחת בשעה 5:00 בבוקר, והשנייה ב-21:50 בערב. חוקר דליקות הוזעק למקום וקבע כי מדובר בהצתות".
פורסם לראשונה: 08:05, 30.07.20