גירושין זו חוויה קשה מאד שרבים היו מוותרים עליה, ואם כבר הם נאלצים לחוות אותה, הם זקוקים לתמיכה רגשית ונפשית וידיעה שהם נמצאים בידיים טובות שכן כל הביטחון העצמי וכושר השיפוט בהליך שכזה מתערערים כמו קירות הבית שבדרך לפירוק. עו"ד שירן בכר, שונה מאד בנוף הפרקליטים המתמחים בענייני משפחה. עוד כילדה היא זוכרת שהסרט 'אבא גנוב' היה עבורה משנה חיים- היא צפתה מקרוב בעורכת הדין גליה רשף, בגילומה של השחקנית אלונה קמחי (ולאחר מכן בגילומה של השחקנים עירית שלג). אז, כשראתה איך עורכת הדין רשף נלחמת כדי להשאיר את הילד בן בחזקתו של אביו צ'יקו בן דוד (יהודה ברקן ז"ל) היא ידעה מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
(צילום: שרון צור)
עו"ד בכר כבר 12 שנה בתחום ובין היתר היא גם משמשת כיושבת ראש וועדת בתי הדין הרבניים בחיפה וסגנית יושבת ראש פורום המשפחה הארצי של לשכת עורכי הדין. "עו"ד שמטפל בענייני משפחה צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית מאד גבוהה" היא מסבירה. "מאז שהתחלתי לפני תריסר שנים ועד לרגעים האלה כל תיק מרגש אותי מחדש וגורם לי להתייחס לזה לאתגר שהוא גם מקצועי וגם אישי כי מדובר בדיני נפשות של המיוצגים שלי בתיק".
כדי להצליח בתחום הזה, ברור שצריך פרט למקצועיות גם מנות נדיבות של יצירתיות כריזמה ויכולת לבנות אמון מול הלקוחות. "צריך לדעת, וזו סוג של מתנה, לפתור בעיות סבוכות בצורה יצירתית, להיות כרזימטית להדביק את הלקוח באמונה שהוא בידיים טובות" היא מסבירה. "כדי שזה יקרה, צריך לעבוד קשה, כולל לטפל בתיק של לקוח גם בחמש לפנות בוקר כפי שקרה לי לא פעם וצריך גם להפעיל את הראש ואת הרגש בלי הפסקה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
(צילום: שרון צור)
עו"ד בכר, כשהיא מקבלת לידיה תיק, ראשית בונה אסטרטגיה שבה היא מציבה יעדים ומטרות לה וללקוח. התהליך הזה מתרחש במקביל לעבודה הרגשית מול הלקוח בה היא משכנעת אותו שהוא צריך לקחת אחריות, לחפש את הדרך למצוא אנרגיות טובות בהתהליך כל כך קשה ולדעת להפגין את הכרת הטוב על מה שכבר השיג מהקשר הזה שהוא בדרך לפרק בין אם זה הילדים או דברים נוספים שהם נקודות אור בחייו ברגע כל כך מורכב וקשה.
"הרעיון הוא בגדול לתת ללקוח כלים שבעזרתם הוא זה שמנהל את המשבר ולא המשבר מנהל אותו" מסבירה עורכת דין בכר. "המפתח הוא לגרום ללקוח להבין בזכות כושר שכנוע שיש לו כתובת ופה שעומד מאחוריו ועובד מסביב לשעון כדי להשיג עבורו את הפתרונות הטובים ביותר. אנחנו בונים אסטרטגיה בה אנחנו מובילים את התיק ולא הצד שני גורם לנו להיות מובלים. חשוב לי להשרות בטחון על הלקוח כדי שהוא יתנהל בצורה שקטה ובטוחה ויידע שאנחנו דואגים לו בצורה המיטבית".
במסגרת עבודתה נתקלה עורכת דין בכר בתיקים שעולים על כל דמיון שיכולים להיות רבי מכר או אפילו סדרות אטרקטיביות בנטלפיקס. עד כדי כך שכל תיק יכול להפוך לספר, ואולי ביום מן הימים עו"ד בכר תעלה את החוויות של העבודה שלה על הכתב.
רשימה חלקית: חרדית שהיא אם לשבעה ילדים שהתאהבה בשכנתה שגם היא אם לשבעה ילדים מה שהוביל לגירושין אצל שתי המשפחות. אישה שיצאה לבלות במסיבת טבע וחזרה כשנטרפה עליה דעתה, וזוג שכמו במערכון של הגשש החויוור "קרקר נגד קרקר" יצא למלחמת חורמה על הבעלות על מכשיר מיקרוגל. "התפקיד שלי הוא גם עורכת דין אבל לא רק. אני הופכת מכורח המצייאות גם לאוזן קשבת כמו פסיכולוגית, מטפלת אישית חברה טובה וגם מומחית משפטית שאמורה לעזור ללקוח/ה שלי לסיים את ההליך הלא פשוט הזה עם מינימום נזק ומקסימום תועלת".
עו"ד שירן בכר
כתובת מייל: shirbach1@gmail.com
טלפון: 050-6703842
חפשו אותנו גם בפייסבוק