לאורך כל מסלול חייה פגשה רויטל את תחום בעלי הצרכים המיוחדים והמוגבלויות. היא עוד זוכרת איך כנערה הבחינה בהתנהגות הלא שגרתית של בן השכנים, אך לא ידעה לאבחן כי הוא סובל ממוגבלות כלשהי. כיום, כשהיא מנהלת משאבי אנוש וחברת הנהלה בקבוצת רמות שנותנת מענה לבעלי צרכים מיוחדים, היא מנסה, בין מתן מענה אחד לשני, להגביר את החשיפה לתחום וקוראת לעוד אנשים לבוא ולהצטרף. "אנחנו מציעים קריירה לכל החיים לאנשים שהלב שלהם נמצא במקום הנכון, זו עבודה שנותנת סיפוק והעצמה אדירים", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
רויטל קידושין
רויטל קידושין
רויטל קידושין
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג)
קבוצת רמות החלה את דרכה במעון רמת טבריה ב-1979. הקבוצה מתמחה בהתאמת מגוון שירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ולמתמודדים עם הפרעות נפשיות מטבריה ועד רעננה בתחום הדיור, התעסוקה ושירותי קהילה לאנשים ממגוון אוכלוסיות מיוחדות: מוגבלות שכלית התפתחותית, אוכלוסיית השיקום, אוטיזם, אוכלוסיית בריאות הנפש, דרי רחוב וטיפול בהתמכרויות. "זה תחום מאוד אינטנסיבי ולא אטרקטיבי, ולכן יש קושי בגיוס עובדים. לעתים אנשים נרתעים ולא יודעים במה מדובר, ולכן יש רתיעה מעצם המושג מוגבלויות או צרכים מיוחדים", אומרת רויטל.
איך הגעת לתחום?
"תמיד נמשכתי ואהבתי את התחום, עוד בשירות הלאומי עבדתי עם חרשים ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. למדתי חינוך מיוחד ולאחריו השתלבתי בתחום, דחפו אותי לתואר שני והיום אני לקראת דוקטורט בנושא מוטיבציית עובדים בתחום מסגרות הדיור".
רויטל, נשואה +4 ילדים, החלה את דרכה ברמות לפני 12 שנה. היא צמחה בתוך הארגון, תחילה כמנהלת פנימייה במעון רמת טבריה לאחר מכן הקימה את מעון גוונים לאוכלוסיית קצה, וכיום חברת הנהלה ומנהלת משאבי אנוש. "המפגש עם בן השכנים פשוט סקרן אותי. לימים הוא הגיע למעון שלנו וסיפרתי לאמא שלו שאני מכירה אותם ושלא ידעתי למה הוא התנהג כפי שהוא התנהג, אבל היום אני יודעת ושמחה לראות אותו מתפתח", היא אומרת. "המפגש הזה אולי משך אותי אל הלא נורמטיבי, וכך לאורך כל חיי החל מבית הספר, ההתנדבויות, השירות הלאומי והתארים, הדרך הייתה די ברורה לי".

"זו הקרבה אישית לא פשוטה, אבל אני לא מרגישה קורבן אלא מישהי שעושה משהו משמעותי וזה שווה לי הכל. הילדים שלי גדלו לתוך זה ומשתלבים בכל, הם מסתובבים איתי במעונות ומקבלים את הערכים שיש בעבודה הזו. אני לא יכולה לדמיין את עצמי בשום מקום אחר"

במסגרת התפקיד הגיעה רויטל לבתי חולים פסיכיאטריים ברחבי הארץ, הוציאה משם בעלי מוגבלויות והייתה להם בית עם תוכנית טיפול מקיפה. "תפרנו חליפה לכל דייר, טיפול באמנות, טיפול בבעלי חיים, טיפול במוזיקה, טיפולים ע"י פסיכולוג קליני, תגברנו עובדים סוציאליים, ועשינו זאת בשיתוף המשפחות ובליווי משרד הרווחה".
נשמע כמו הקרבה לא פשוטה ועבודה של 24/7. איך מתמרנים בין זה לבין החיים האישיים?
"זו הקרבה אישית לא פשוטה, אבל אני לא מרגישה קורבן אלא מישהי שעושה משהו משמעותי וזה שווה לי הכל. אמא שלי עברה לגור לידינו, בעלי מסייע, בייביסיטר, הכל לטובת המטרה. הילדים שלי גדלו לתוך זה ומשתלבים בכל, הם מסתובבים איתי במעונות ומקבלים את הערכים שיש בעבודה הזו. אני לא יכולה לדמיין את עצמי בשום מקום אחר".
אנחנו רואים גם יותר גברים משתלבים בתחום, שפעם היו בו 80 אחוז נשים.
"בעבר זה היה תחום לגמרי נשי, היום אחוז הגברים בקבוצה עלה משמעותית. זה תחום חוצה מגדרים כי העבודה הזו נותנת משמעות לחיים".
2 צפייה בגלריה
רויטל קידושין
רויטל קידושין
רויטל קידושין
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג)
בקבוצת רמות עובדים יש 850 עובדים. רויטל מודעת לתדמית של התחום שמרתיעה אנשים ושולחת מסר ברור לכולם: "בואו לראות, להכיר ולשמוע איזה סיפוק אדיר זה, כמה העצמה ומשמעות יש בתחום. הצטרפו אלינו יש אפשרויות קידום ואפשר להיתרם מכך מאוד".
את מדברת גם מניסיון אישי.
"נכון, אני לא הייתי הולכת ללמוד דוקטורט אם הייתי במקום אחר. אחרי התואר הראשון דחפו אותי בעבודה לעשות את התואר השני ועכשיו אני ממשיכה לדוקטורט באוניברסיטת אריאל. אחד הערכים בהם אנו מאמינים כארגון הוא הפיתוח של האנשים שלנו, אנחנו משרישים את זה ל-850 העובדים שלנו, הארגון רואה אותך ומקדם אותך. באופן אישי התחלתי כרכזת חינוך, מנהלת פנימייה, הקמתי מעון, היום אני חברת הנהלה. כל חברי ההנהלה הגיעו מהשטח וצמחנו יחד. מדובר בעולם מענין ומאתגר, ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו לעשייה".
מייל: revitalk@maonrt.net
אתר החברה: Rammot.co.il
פייסבוק: קבוצת רמות
טלפון משרד: 04-8573190